Gå til innhold

Løs pin!

Anbefalte innlegg

Jeg har et lite problem med en av diskene mine (120gig IBM). På en eller anen måte har jeg klart å presset inn en av pinnene (der hvor du setter inn IDE kabelen). Den er ikke knekkt, men den er presset langt bak så jeg tviler på at båndet får kontakt med den. Dette fororsaker en treeeeig bootup av windows XP, samt en svart skjerm som varer ca 3min før log-on skjermen kommer.

Dette er ikke systemdisken min, så når jeg tar den ut booter systemet raskt. Men dette er hvor jeg har alle filene mine , så jeg må nesten bruke den.

I windows har jeg ingen problemer med disken, bortsett fra at den virker litt treigere. Jeg klarer f.eks. å se divx filmer og spille fra den uten problem.

Noen som kan hjelpe meg?

Mvh Jonas Pedersen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bøy den tilbake. Eg har gjort det mongen gongar. Bruk ein smørkniv lomme kniv eller kva som helst anna du finn.

Funker ikke så bra hvis pinnen er løs (og dermed presset inn). Det du kan gjøre er å få tak i den pinnen med ei tang og lime den fast i plasten. Det hørest enkelt ut, men det er ikke så lett når det er så mange pinner i nærheten. Og ikke få noe lim på selve pinnen da (ingen kontakt med lederen).

Dette er bare et forslag. Det finnes sikkert noen bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...