Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvilken nettdating side?

Anbefalte innlegg

Hei.

Er en 24 år gammel herre, som har ønsket meg kjæreste lenge. Har vanskeligheter med å møte folk i det daglige livet mitt. Vil derfor prøve lykken gjennom nettdating, men så langt uten hell.

Prøvde først zoosk uten noe særlig hell, tror det var 0 tilbakemelding. Nå prøver jeg Match i håp om noe bedre, men også her er det stille som graven etter å sendt ut en drøss med meldinger.

Felles for begge sider ser jeg at det er svært få aktive brukere.

Finnes det bedre sider enn disse to, eller er nettdating 'utdatert'?

Håper noen kan komme med et råd eller to. Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Hei.

Er en 24 år gammel herre, som har ønsket meg kjæreste lenge. Har vanskeligheter med å møte folk i det daglige livet mitt. Vil derfor prøve lykken gjennom nettdating, men så langt uten hell.

Prøvde først zoosk uten noe særlig hell, tror det var 0 tilbakemelding. Nå prøver jeg Match i håp om noe bedre, men også her er det stille som graven etter å sendt ut en drøss med meldinger.

Felles for begge sider ser jeg at det er svært få aktive brukere.

Finnes det bedre sider enn disse to, eller er nettdating 'utdatert'?

Håper noen kan komme med et råd eller to. Takk!

La meg gjette. Du sendte ut en drøss med "klipp og lim" meldinger?

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Er jo sukker.no da

Og Møteplassen.

Jeg har vært innom alle disse, men til slutt fant jeg kjæresten min her :D

Noen formening om hvilken som er mest brukt/har flest medlemmer?

La meg gjette. Du sendte ut en drøss med "klipp og lim" meldinger?

Jeg lytter gjerne til råd og tips :)

Endret av Arkayology
Lenke til kommentar

Virker ganske tilfeldig egentlig. Kan f.eks. være at folk er aktive på møteplassen.no i Oslo, men i Ålesund bruker folk okcupid.com. Det er vanskelig å si, og uavhengig av side vil jo sånne ting alle være litt "tilfeldig".

Jeg fant f.eks. eksen min på gaysir.no, som egentlig er en side myntet på homofile, bifile og transpersoner. Hun viste seg riktignok å være psykopat, men det er jo en blemme som alle kan gå på, uavhengig av hvor man møtes. Jeg synes dette er en veldig bra side, men det er så klart begrenset hvor mye hell man har om man som heterofil prøver å finne seg noe her.

Tenker at om du først skal prøve seriøst å finne noen via nettet/apps osv er det kvantitet som gjelder, jo flere sider jo bedre. Samtidig gjelder kvalitet, styr unna disse klipp og lim-meldingene. Kanskje ha en slags MAL om du liker å introdusere deg selv, men ta deg tid til å lese gjennom folks profiler og vær genuin når du kontakter folk. Kommenter noe fra profilen deres, spørsmål du evt har om dem osv. Komplimenter er så klart fint, men styr unna det mest seksuelle kanskje. Litt avhengig av hva du er ute etter.

Uansettt hva du velger å gjøre. Det er håp for alle, ikke gi opp. Og kanskje prøv å "slapp litt av", min erfaring er at man treffer jenter (potensielle kjærester) når man minst venter det. Vær deg selv. Slapp av :)

Lenke til kommentar

For min del, har jeg bare funnet damer å snakke med / møtes (uten at det ble noe mer ut av det) fra OKCupid. Også den eneste jeg har vært borti som har alle nødvendige funksjoner gratis, så man slipper å betale for å se "hvem som liker deg", eller skrive med dem o.l. Sånn i motsetning til Match, sukker, Twoo, Badoo, Plenty of Fish, Zoosk osv.

Lenke til kommentar

Jeg for min del hadde absolutt mest napp på Møteplassen. Jeg ble kjent med en god del gutter derfra som jeg fortsatt er venn med, selv om ingenting mer kom ut av det.

Men jeg tipper har mer med strategien din å gjøre enn hvilken datingside du bruker. Som jente kan jeg i hvert fall si at de guttene som fanget interessen min alltid skilte seg ut på en eller annen måte. Enten du skriver morsomt, litt selvironisk om deg selv, og ikke sånn "jaja, nå får vi prøve dette her, da". Vær positiv, snakk om ting du driver med eller liker som kanskje ikke er så vanlig. Og ha i hvert fall et par bilder - jenter liker også å kikke.

Når du tar kontakt, vis at du har lest profilen hennes. Ikke ha en standardåpning som du bruker på alle, det kan vi lukte lang vei. Hvis hun for eksempel skriver at hun er norgesmester i hjørnefotball, kan du for eksempel åpne med "Er du klar for å bli grusa?".

Lenke til kommentar

Takk for inputs alle sammen.

Jeg skjønner det at kopier og lim inn meldinger er kanskje lite velkommen. Samtidig synes jeg det er vanskelig å skrive noe annerledes til hver og en. Om jenta faktisk skriver noe spesielt i profilen sin, så er det greit. Men altfor ofte er profiltekstene nokså generelle som:

"Hei, jente på ** år. Studerer ****. Liker å henge med venner og reising. Ser etter en som er snill og som kan få meg til å le".

Da blir det svært vanskelig å komme med noe som skiller seg ut/annerledes.

Endret av Arkayology
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Takk for inputs alle sammen.

Jeg skjønner det at kopier og lim inn meldinger er kanskje lite velkommen. Samtidig synes jeg det er vanskelig å skrive noe annerledes til hver og en. Om jenta faktisk skriver noe spesielt i profilen sin, så er det greit. Men altfor ofte er profiltekstene nokså generelle som:

"Hei, jente på ** år. Studerer ****. Liker å henge med venner og reising. Ser etter en som er snill og som kan få meg til å le".

Da blir det svært vanskelig å komme med noe relevant/annerledes.

Kanskje nettdating ikke er noe for deg da, siden du ikke klarer å skrive noe, når jenta faktisk har gitt deg tre emner å skrive om...

Studere, reise og humor. Om du ikke kan finne på noen innenfor de tre enorme områdene, så er nok nettdating ikke noe for deg.

Lenke til kommentar

Studere, reise og humor. Om du ikke kan finne på noen innenfor de tre enorme områdene, så er nok nettdating ikke noe for deg.

Kanskje nettdating ikke er noe for deg da, siden du ikke klarer å skrive noe, når jenta faktisk har gitt deg tre emner å skrive om...

Vet du hva? Du har skrevet 2 innlegg nå, uten å faktisk komme med noe fornuftig i det hele tatt. Hvorfor gidder du i det hele tatt å bruke energien din på denne tråden?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Vet du hva? Du har skrevet 2 innlegg nå, uten å faktisk komme med noe fornuftig i det hele tatt. Hvorfor gidder du i det hele tatt å bruke energien din på denne tråden?

Jeg ser ikke på dette som noe enorm energibruk.

Skal jeg komme med nøyaktig hva du skal skrive?

Da blir det jo bare enda en gang klipp og lim.

Ble det kanskje litt tungt for deg, når det gikk opp at du faktisk må legge noe i dine kontaktforespørsler til en eventuell partner.

Vel jenter er smarte. De ser glatt igjennom en som ikke gidder å gjøre en innsats.

Jeg har jo sagt til deg at om du ikke kan ordlegge deg, så er kanskje nettdating ikke din greie. Det er jo et fornuftig råd, så slipper du å kaste vekk energien på det.

Endret av Slettet-t8fn5F
  • Liker 1
Lenke til kommentar

var på sukker ett halvtårs tid jeg. møtte 12-15 jenter derfra.

Ble ikke en dritt ut av noe av det bortsett fra EN, som jeg overnattet hos en helg. Var koselig det, men hun ville ikke ha sex, noe som egentlig er ett bra tegn også. Er jo litt fint å spare det til siden på en måte.

JEg derimot var kanskje noe "pågående" på sex-fronten, og hun tok vel ikke min humor på sånt selvom hun skrøyt av dildoene sine. Uansett ville hun ikke møtes mer.

Så etter dette gir jeg en laaaaaaaaang faen i nettdating. Jeg får heller prate med damer IRL (noe jeg sjeldent gidder for tiden).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...