LarsCB Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Hei Jeg prøver å hente masse informasjon ut fra maskiner i nettverket via wmi. Nettsiden har "Integrated Windows Authentication", og dette må den ha. Dette betyr at når bruker logger på nettsiden, får han opp en pålogging. Bruker authentiserer seg, og kommer inn på siden. Brukerkontoen har administrative rettigheter så det holder. Selv om brukeren her har rettigheter nok, får jeg ikke hentet data fra WMI. Det virker som om koden i realiteten kjøre med en annen konto som ikke har disse rettighetene. Hvis jeg kjører opp Iexplorer med RUNAS, får jeg dette til å fungere, men det er ikke en løsning. Har også prøvd å kjøre med "Anonymous Authentication" over en bruker med administrative rettigheter. Dette fungerer også, med dessverre en ikke løsning det også. Noen som har en god løsning? Mvh LarsCB Lenke til kommentar
LarsCB Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 (endret) Hei :-) Kanskje noen er interesert i hva jeg tilslutt fant ut i denne saken? Her er i allefall koden som løste saken: Set objWbemLocator = CreateObject("WbemScripting.SWbemLocator") Set objServices = objWbemLocator.ConnectServer(<maskinnavn>,"Root\CIMV2","<domene/brukernavn>","<passord>") Etter dette er det bare å kjøre på med resten av WMI koden :-) Endret 1. september 2004 av LarsCB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå