TRS Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Først så vil jeg si, ja jeg har søkt men helt ærlig gidder jeg ikke kikke igjennom 42 sider som kansje har 2 tråder (at max) som handler om emnet så jeg lager en ny. Jeg har et GeForce4 Ti4400. Det er en TV-UT sak på det (tror jeg), og jeg har prøvd og koble det til tv'en men jeg får ikke noe bilde. Jeg har koblet den ene (av 3) små kabler fra scart kontakten med "han" i en liten splitt som fulgte med skjermkortet. Husker ikke hvilken farge det var men jeg er sikker på at det var rett farge (den har en slik som skal i skjermkortet, en "hun" og en PS/2 (skal musen i denne?)). Så jeg koblet den kabel saken fra scart kontakten i "hun'en" og koblet til tastatur osv som ellers. Men 0 bilde. Hva har jeg gjort feil? Trenger jeg noe annet kabel utstyr? evt noen som har samme kort som har fått det til og fungere som kan fortelle meg hva jeg trenger? Evt hvis jeg skulle få det til og fungere med bilde, får jeg lyd i tv høytalerne eller må jeg koble eksterne høytalere til tv'en? På forhånd takk! Lenke til kommentar
sheriff Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 PS/2? er det s-vhs du mener? Uansett, gul han fra scarten inn i gul hun på skjermkortet. Regner med at du har en overgang fra skjermkortet, slik at du kan bruke gul phono ledning. Det var bildet, lyden, dvs. rød og hvit phono fra scarten må inn i pc'en. Dette vil du også trenge en overgang til. Er vel enklere å kjøpe en scart som har minijack? Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Kar du klona skjermen? avanserte innstillinger i egenskaper for skjerm. forstod ikkje korleis du hadde gjort det. Har skjølv eit gf 4800 kort og der var ein splitter i pakken med fire utganger. To inn og to ut. Bruker super vhs ut derfra og inn på super vhs inn på tv-en. Tar lyden fra lydkortet. Den er samma kor du kobler. Enten på tv eller til forsterker eller bruker den lyden du til dagleg bruker fra pc-en. Det som her er kluet er om tv-en din støtter dette. Eg får ikkje god tvkvalitet på to av tre utganger uten at eg aktiverer supervhs. Der må på min tv stå AV2-S eller AV3-S istaden for AV2 eller AV3. Viss du skjønner ka eg meiner da. Du får bilde med AV-2 men det er dårleg. Dersom eg kobler meg på den AV-kontakten som ikkje støtter supervhs får eg bare svart/hvit tv. Lenke til kommentar
sheriff Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Ja, bedre forklart dette. Ble litt satt ut av det PS/2-opplegget... Lenke til kommentar
Dazem Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Hei.. jeg har en asus GF4 ti4600 men det er jo i prinsippet det samme. Jeg har kun en s-video kabel som er koblet inn på skjermkortet og andre enden av kablen er koblet på en SCART kontakt. for å få opp bilde må man da sette opp på av/tv på fjernkontrollen og da overfører du bildet. helst prøv å få dette i dualmode siden man da kan søke på tv'en.. jeg fikk det til slik. men en snodig ting var det at det kom på kanal 0 ikke av/tv kanalen. men men den fungerer så jeg shiter i det egentlig.. lykke til. se også på asus sin hjemme side... der skal de ha en guide til slikt.... [off topic] Skal snart klokke en duron 1400 og se hvor høyt jeg får den opp og benchmarks så kommer jeg med en tråd om dette [off topic] Lenke til kommentar
binders Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 1. Gå til nview og velg "Kloning" og trykk så "Apply" 2. Trykk/Velg på skjerm nr. 2 (bildet med brua) 3. Trykk på enhetsinstillinger og så "Velg utdataenhet" 4. Velg TV og sett formatet til PAL B 5. Gå tilbake til enhetsinstillinger og velg "skjermjustering" og sett skjermstørrelsen til max. 6. Gå så til "innstillinger for overlapping" og sett "Full skjerm-enhet" til "andre skjerm" 7. Trykk "Apply" og så skal det være tut og kjør. binders Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå