sentry Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Jeg har en NTFS disk som har tryna og jeg vil prøve å få tak i data fra disken. Finnes det noen "bootdisker" som støtter NTFS? Evnt. er det noen andre måter å få tak i data. Jeg får feilmeldinger i BIOS om at det er noe galt med disken og Windows 2000 finner den ikke. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Hvis det er filsystemet som ikke fungerer lenger, kan du laste ned et program som heter Getdataback. Det er et program som klarer å lese inn filene selv om NTFS-filsystemet er ødelagt. men du må kopiere filene over til et annet sted fordi den disken trenger en reformatering. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Monter for all del disken inn i en maskin som kjører et OS som har støtte for NTFS. (For eksempel Windows 2000 eller Win XP.) Lenke til kommentar
sentry Skrevet 4. november 2003 Forfatter Del Skrevet 4. november 2003 Jeg har tatt ut disken og kjører den på en annen maskin. Den maskinen klarer heller ikke å finne disken. Men takker for all hjelp. Skal ta å prøve Get Data back. Lenke til kommentar
tZar Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Eller brenn ut Knoppix på en CD og boot fra denne. Knoppix har vært redningen for meg når det å montere inn disk i Win2k/XP/2K3 ikke har vært vellykket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå