Gå til innhold

[Løst] Frikort og formue

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har begynt på opplæring for en fremtidig sommerjobb dette året, og forventer ikke å tjene mer enn 50000 kroner dette året. Av denne grunn prøver jeg å bestille frikort, noe som ikke fungerer. Det står at jeg allerede har bestilt skattekort, og kan derfor ikke bestille frikort. Jeg kan selv ikke huske at jeg har bestilt skattekort, og når jeg går inn for å endre skattekortet mitt, er det meste blankt. Det som står under formue er imidlertid ikke blankt, ettersom jeg har formue.

Det jeg da lurer på er om jeg kan ha frikort som 18-åring når jeg allerede har formue? Jeg har ikke noen form for inntekt på grunn av formuen min.

Endret av Toane
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du hatt skattekort tidligere? Bedrifter henter skattekort automatisk naa, saa kan vaere at bedriften allerede har hentet skattekortet?

Du kan endre skattekortet ditt til at du bare kommer til aa tjene 50 000 i aar. Usikker paa hvor mye du da blir trukket i skatt, men uansett; blir det trukket for mye i skatt, vil du faa disse tilbakebetalt ved neste aars skatteoppgjør!

Endret av Zash
Lenke til kommentar

Jeg har ikke hatt skattekort tidligere etter hva jeg kan huske, men jeg fikk melding fra altinn om at bedriften jeg jobber for nå prøvde å hente skattekortet mitt, men at jeg ikke hadde skattekort. Og når jeg prøver å bestille frikort, står det at jeg ikke kan fordi jeg har skattekort. Derfor lager det ikke mening..

Takk for svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...