Even 123 Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 Hei I 2 år har jeg slitt med et problem. Jeg har en sene rundt penishodet som er veldig stram. Det det betyr er at når jeg har ereksjon så strammer det så mye at det gjør veldig vondt å dra forhuden over penishodet. Når jeg klarer det, så kan jeg se og ta på senen og jeg kan også se at det klemmer, litt som å ta en strikk rundt en ballong. Jeg klarer fint å onanere, men da holder jeg alltid forhuden over penishodet. Jeg er 18 år og har hatt sex flere ganger, men aldri hatt en stor nytelse, hemmet smerter. Jeg leste på Internett at det ville hjelpe med hydrokortison hvis man har trang forhud. Jeg har prøvd å bruke det, men til liten hjelp fordi forhuden min er generelt ikke trang. Har hatt lite hell med å finne noe om denne typen problem jeg har. Jeg er nå på utveksling, (ikke i USA) og det er derfor vanskelig å søke opp doktor. Finnes det noen måte å utvide denne senen på selv? Eller er det nødvendig å sjekke med fastlegen for eventuell omskjæring eller snitte senen? Tusen takk for svar Lenke til kommentar
Diafragma Skrevet 4. mars 2015 Del Skrevet 4. mars 2015 Som du skriver, så er det du beskriver klassisk trang forhud. Forhuden inneholder ingen sener, men når den er dratt tilbake samler forhuden seg på en måte i en tykk "strikk" som strekker seg rundt omkretsen av penis mellom penishodet og skaftet. Forhuden er også festet med noe som kan minne om en strikk til undersiden av glans. På godt norsk kalt "strengen" eller mer korrekt "frenulum". Denne er ikke synlig med mindre du snur penis og drar forhuden tilbake, eller på annen måte ser den "bakfra" eller fra undersiden. Jeg vet ikke hvor du har lest om dette med hydrokortison, men det er absolutt noe jeg vil fraråde deg å ha på penis, med mindre du har snakket med legen din. I allefall sånn på stående fot. Trang forhud ordnes enkelt med et lite inngrep på sykehus. Du blir ikke lagt i narkose eller noe sånt. Du kan henvises dit av fastlegen din. Jeg mener rekonvalenstiden er relativt kort, og at det ikke er spesielt smertefullt i dagene etter (utover det som kan forventes av en liten operasjon). Etter et par uker har du ingen smerter eller mèn og kan ha sex og onanere som normalt etter hvert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå