Tullballj Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 Skal selge bilen min for 177 tusen kr. Kjøper skal overføre 70tusen til meg og banken skal betale ut resten som lån. Sjekket kontoen nå og det var ikke kommet inn noen penger. Hvis jeg ikke har fått inn penger i løpet av dagen fra kjøper hva skal/kan jeg gjøre da? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 Ikke signere noen avtale og ikke gi fra deg bil/nøkler før pengene er på plass! Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 Hvis kjøper skal ha lån på bilen så må du omregistrere bilen på han før banken utbetaler lånet til deg. Dette har noe med at de skal ha pant i bilen å gjøre. Men jeg ville holdt tilbake vognkort del 2 til du har fått de 70k + bekreftelse fra banken hans på at alt er i orden. Lenke til kommentar
toth Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 Du vil som sagt aldri få pengene fra banken før omreg. er i boks(det er derfor viktig at det er DU som leverer salgsmelding til BT, IKKE GI DEN TIL KJØPER! (det står også på vognkortet at det er slik det skal gjøres, men mange gjør feil og leverer det fra seg til kjøper)), så du må få de 70 pluss en faktisk bekreftelse fra banken - ring gjerne hans bankkontakt. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 4. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2015 (endret) Jeg er kanskje litt sprø, men overleverte bilen min uten en kr på kontoen min. Fikk riktig nok pengene i dag da. Jeg er en ganske flink menneske kjenner så stolte på at det gikk bra. Pratet også med banken og de kunne bekrefte at det var søkt om lån på bilen, så da stolte jeg på at det ville gå fint. Hun kunne i teorien ha latt vær å gi beskjed slik at lånet ikke ble ut betalt eller å ikke ha overført penger til meg, men det gikk fint denne gangen. =) Endret 4. mars 2015 av Tullballj Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 4. mars 2015 Del Skrevet 4. mars 2015 Det går som regel bra Men man vet jo aldri.. Kan bli en dyr lærepenge hvis det ikke gjør det Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 4. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2015 Det er sant. Nye bilen er i en helt annen prisklasse så, den kommer jeg ikke til å selge uten at jeg er sikker på at pengene er på plass. Men forhåpentligvis kommer jeg til å beholde den lenge. =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå