neXon Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 jeg har fått intresse for aksjehandel, men det er noe jeg lurer på. Hvordan får jeg kjøpt aksjer, må jeg opprette en aksjekonto i banken? (hva koster det) og finnest det noe program som analyserert og viser diagram over kurs/index +++, jeg er er medlem på osloborsen.no og får opp diagram der, men ville gjerne hatt eit program, som jeg mener skal finnest Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Midas (noe dansk noe) har vel en del forskjellige tjenester. Ellers er det vel bare å sende PM til JoachimR. Lenke til kommentar
RottePostei Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Du kan jo prøvde deg litt på Aksjespillet før du bestemmer deg for å bruke opp alle pengene dine Husk at de pengene du bruker på aksjer må du ha råd til å tape Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Stocknet eller netfonds leverer vel sånne tjenester. Skandiabanken har også aksjehandel innebygd i sin nettbank. Lenke til kommentar
pekle Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Dei fleste nettbankar har slik teneste. Men ofte er kurtasjen dei tek i høgaste laget dersom du har tenkt å trade aktivt med mindre postar (100-200kr pr handel). Eg har brukt Gjensidige Nor sin litt, og dei tek pt. 99 kr per handel. Men som sagt over her så har du Netfonds og Stocknet, som er blant dei snillaste med kurtasje fordi dei er basert kun på nett. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Jeg har brukt stocknet, og kan anbefale den. Det kan være lurt å prøve en runde i aksjespillet, før du investerer ekte penger i akjser. Hvor mye har du planlagt å investere i første omgang? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Når det gjelder valg av meglerhus skal ikke jeg si noe.. Der er jeg dessverre inhabil. Du må ordne en konto i Verdipapirsentralen, VPS. I tillegg må du velge en megler/et meglerhus som kan gjennomføre ordnene dine. De må også få VPS-nummeret ditt. Pengene du oinvesterer må du ha råd til å tape. Det er oppgang på børsen i øyeblikekt, så det er nok ikke veldig dumt å satse nå-. Men den er ikke på bunn, den har steget en del i det siste. Jeg er usikker på hvorvidt det er nå du bør satse. Fra de fleste meglerhusene kan du få statistikker og analyser på internett, og du kan også følge porteføljen din derfra. Når det gjelder kurtsajen, varierer den veldig. Tror du kan få den til under 100 kroner, men skal du selge og kjøpe mye, kan det lønne seg å betale megleren en fastsatt sum. Lenke til kommentar
smas190 Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 ang askjespillet.no, hvorfor må vi skrive inn riktig adr, tlf nr osv osv. Også at man må være registrert i folkeregistret? skal de folka ha så mye info om oss selv om ett spill som er simulert? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Du kan tross alt vinne litt penger i aksjespillet, kan du ikke? Lenke til kommentar
RottePostei Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Stemmer det. Du kan vinne 10000.- spenn. Grunnen til at du må oppgi diverse, er da selvfølgelig for at folk ikke skal jukse (registrere seg flere ganger og kjøpe forskjellige aksjer) Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 akkurat! Gøy å kjøre IT-linjen på en konto, og en industrilinje på en annen, og oljelinjen på den tredje! Lenke til kommentar
smas190 Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 hm, ok.. men var en del de skulle vite da anyway, gjør dere det bra ellerno? :nice: Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Jeg gjør det bra ja! Men jeg har ikke spilt aksjespillet på lenge... Mener å huske at det ble simulert realtivt godt da! Lenke til kommentar
pekle Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Når det gjelder valg av meglerhus skal ikke jeg si noe.. Der er jeg dessverre inhabil. Rygh? Lenke til kommentar
RottePostei Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Jeg gjør det bra ja! Men jeg har ikke spilt aksjespillet på lenge... Mener å huske at det ble simulert realtivt godt da! Det simuleres ikke, men kjøres mot norske kurser så vidt jeg vet. Men det kjøres 15 min på etterskudd fordi sanntidskurser koster peng. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Hva mitt navn måtte være forblir en hemmelighet. 15 minutter utgjør STORT sett, ikke alltid, men STORT SETT lite forskjell! Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Brukar stocknet til aksjekjøp. Ryddig og greit, kan absolutt anbefalast! Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Joachim Rygh? Neeh, det kan ikke stemme Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå