Tanner Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 Hei. Det er ofte jeg logger av pcen, uten å slå den helt av. Men da slår jeg av skjermen. Av og til hender det at det ikke kommer opp noe bilde på skjermen når jeg skal bruke pcen igjen. Altså, pcen har ikke blitt slått av, men skjermen har blitt slått av, deretter på igjen. Det fungerer ikke å slå skjermen av/på igjen flere ganger, ender med av jeg på bruke restart knappen på kabinettet. Etter restart av maskinen får jeg bilde igjen. Noen som vet hva problemet kan være? Dette skjer ikke vær gang jeg slår skjermen av/på, men det hender, og er ganske irriterende hvis jeg hadde noe oppe jeg skulle likt å fortsette med. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 Er det noe fellesnevner her? Hadde problemet en periode og endte med at jeg slo av hele dvalemodus / hvilemodus. Lenke til kommentar
Tanner Skrevet 2. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2015 Er det noe fellesnevner her? Hadde problemet en periode og endte med at jeg slo av hele dvalemodus / hvilemodus. Maskinen er ikke i dvale- eller hvilemodus. Jeg låser den bare, så nestemann som bruker den trenger passord. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 (endret) Mulig at GPU driverene dine feiler og ikke klarer å recovere? Prøvd å installere nyere drivere eller oppdatert de du har? Endret 3. mars 2015 av xClaymanx Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 Litt mer opplysning behøves : Komponentliste : Hovedkort Skjermkort Strømforsyning Ekstrautstyr Skjerm Lenke til kommentar
Tanner Skrevet 3. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2015 (endret) Litt mer opplysning behøves : Komponentliste : Hovedkort Skjermkort Strømforsyning Ekstrautstyr Skjerm CPU - Intel Core i5 4590 Video Card - Sapphire Radeon R9 270X 2GB OC Dual-X Motherboard - Gigabyte GA-Z87X-UD4H Storage - Barracuda 7200 SATA 6Gbit/s 2TB - Samsung 840 EVO Basic 120GB Memory - Crucial BallistixSport 8GB 1600MHz PSU - Corsair CX 600 W SKJERM Endret 3. mars 2015 av Tanner Lenke til kommentar
Tanner Skrevet 3. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2015 (endret) Mulig at GPU driverene dine feiler og ikke klarer å recovere? Prøvd å installere nyere drivere eller oppdatert de du har? Skjermkortdriver er oppdatert. Endret 3. mars 2015 av Tanner Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 Muligens PSU som har problemer med å starte opp GPU etter det har gått i dvalemodus. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 Amd har litt problemer med noen kombinasjoner av hovedkort og dvalemodus , det beste man kan gjøre er å slå helt av denne funksjonen så vil problemet trolig forsvinne. Kontrollpanel : strømalternativer : Velg her å ikke slå av skjermen. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 Jeg har hatt samme problem tidligere. Når jeg kom tilbake til maskinen etter en stund blinket bare skjermen. Dette var vel og merke Win XP og Radeon 9600 Pro 128Mb Lenke til kommentar
Tanner Skrevet 3. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2015 Amd har litt problemer med noen kombinasjoner av hovedkort og dvalemodus , det beste man kan gjøre er å slå helt av denne funksjonen så vil problemet trolig forsvinne. Kontrollpanel : strømalternativer : Velg her å ikke slå av skjermen. Den står allerede på aldri. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 4. mars 2015 Del Skrevet 4. mars 2015 (endret) Har du OC på GPU? Du kan eventuelt prøve å klokke det et hakk ned om du kjører standard for å se om det forbedrer problemet. Endret 4. mars 2015 av xClaymanx Lenke til kommentar
Tanner Skrevet 6. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2015 Har du OC på GPU? Du kan eventuelt prøve å klokke det et hakk ned om du kjører standard for å se om det forbedrer problemet. Har ikke overklokket noe av egen vilje i hvert fall. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Prøv med MSI Afterburner å skru ned mhz på kortet litt for å se om problemet forsvinner. Om det gjør det er det jo en garantisak Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Kan det være noe så enkelt som at skjermen står på en annen inngang når du skrur skjermen på igjen? Lenke til kommentar
Tanner Skrevet 6. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2015 Kan det være noe så enkelt som at skjermen står på en annen inngang når du skrur skjermen på igjen? Nei jeg har sjekket det. Som sagt fungerer det igjen ved en restart av pcen. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Test med en annen strømforsyning. Er noen som sliter med diverse Power states av en eller annen grunn , uansett verdt å teste det selv om jeg ikke tror det er det som er årsaken da svært få har det problemet. Lenke til kommentar
Tanner Skrevet 7. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2015 Test med en annen strømforsyning. Er noen som sliter med diverse Power states av en eller annen grunn , uansett verdt å teste det selv om jeg ikke tror det er det som er årsaken da svært få har det problemet. Det blir nok dessverre litt for omfattende med tanke på hvor lite problemet faktisk er. Det har ikke skjedd etter at jeg opprettet tråden, Så det er ikke noe som skjer hver dag. Å hvis det først skjer tar det ikke lange tiden før pcen er på igjen. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Da ville jeg testet med et annet skjermkort, om du har et liggende. Gjerne Nvidia Lenke til kommentar
Tanner Skrevet 10. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2015 Da ville jeg testet med et annet skjermkort, om du har et liggende. Gjerne Nvidia Har nok ikke det. =/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå