Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Rar ulyd fra motoren på tomgang - Kommer etter noen minutters kjøring

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en Peugeot 308 1,6 HDi 2008 hos en bruktbilforhandler for en måned siden. Bilen har tre måneders garanti, men forhandleren jeg kjøpte bilen av holder til en 5-timers kjøretur unna, så jeg tenkte jeg skulle høre her før jeg evt. tar turen til forhandleren. Det er jo ikke sikkert det er nødvendig.

Etter å ha kjørt bilen hjem og jeg skulle til å slå av tenningen så la jeg merke til at det var en konstant ulyd. Hver gang jeg såvidt rørte gass-pedalen så forsvant ulyden, men kom tilbake så fort bilen gikk på tomgang. Dette skjer konsekvent hver gang jeg prøver.

Neste dag jeg startet bilen så var ikke ulyden der, men etter å ha kjørt noen minutter og jeg skulle til å parkere så var den der igjen. Så det virker som at lyden kommer når bilen har kjørt noen minutter. Og den kommer kun når jeg ikke rører gass-pedalen.

Jeg har tatt opp lyden med telefonen, det første lydklippet er slik det høres ut med en gang jeg starter den, altså uten ulyden:

motor_vanlig.mp3

Her er lyden med ulyd, altså etter å ha kjørt noen minutter, for så å sette bilen i fri:

motor_ulyd.mp3

Er det noen som kan si meg hva denne lyden er? Er dette noe jeg bør kontakte forhandler om i og med at bilen har 3 mnd garanti?

Edit: Reg-reimen har forøvrig nylig blitt byttet.

Endret av simenc
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...