Gå til innhold

[Løst] Headset til gaming


Anbefalte innlegg

Hei :) Jeg er på jakt etter et headset til kun spilling, men er litt usikker på hva jeg skal velge.

Budsjett: Rundt 2000 totalt

Størelse: Klokker som dekker hele øret

Type: Er ikke sikker på hva som passer mitt bruk.

Bruksområde: Kun spilling (har et par andre headset til reise)

Tillegsinfo: Trenger mic, men lurte da på om jeg burde gå for headset med mic, bordmic eller en modmic? Veldig viktig for meg og ha et headset som ikke blir varmt, siden det er dette jeg sliter mest med Bose qc 15. Bryr meg ikke om det kommer lyd ut til omgivelsene siden jeg skal bruke de hjemme (trenger heller ikke støydemping da).

Evt kilde: PC (Asus x99-A hovedkort)

Hva har du ifra før, trives du med det? ja/nei, hvorfor?

Har et par bose QC 15, men blir sliten av å ha på disse over lengre tid siden jeg blir varm rundt ørene med disse.
Lillebroren min har Astro A50 og disse likte jeg heller ikke ble varm rundt ørnene med disse også. Har prøvd Asus Orion og likte disse overraskende godt siden jeg ikke ble varm rundt ørene med disse, og klarte å ha de på over en lengre periode uten pause.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så, slik jeg forstår står komfort høyere på lista enn lydkvalitet.

Må du ha lukkede hodetelefoner (passiv støydemping) eller går det greit med åpne hodetelefoner?

Hvis de er åpne så kan du f.eks. snakke med andre i rommet mens du har dem på og spiller, mao må det være stille der du spiller.

 

Lydkvalitet heves med flere hakk hvis du går for åpne hodetelefoner ;)

Lenke til kommentar

Jeg antar at Vidor kommer innom her, han har en del mer peiling enn meg :p

Hva med disse fra Audio Technica eller disse fra Beyerdynamic ?

Sennheiser G4me One er forsåvidt også åpen, er dog litt skeptisk til en "alt i ett løsning", men hør heller på noen med mer peiling ;)

 

Kanskje det er bedre å gå litt ned i pris ved nærmere ettertanke, modmic koster jo også sitt, tror mine forslag er litt for dyre :hm:

Endret av Winnetou2012
Lenke til kommentar

Jeg antar at Vidor kommer innom her, han har en del mer peiling enn meg :p

Hva med disse fra Audio Technica eller disse fra Beyerdynamic ?

Sennheiser G4me One er forsåvidt også åpen, er dog litt skeptisk til en "alt i ett løsning", men hør heller på noen med mer peiling ;)

Ser ikke så gale ut de nei :) De fra Beyerdynamic så ut som de fort kan bli varme? eller er det bare på bildet de er slike? :)

Når jeg søkte på de fra Audio Technica så fikk jeg veldig mye opp om at de var for "musikk", men de fungerer bra til spill også? Skal kun bruke de til spill :)

 

Er også egentlig litt skeptisk til alt i ett løsning, men hvis det finnes noen bra så går jeg gjerne for det :) Hvis ikke så går jeg nok for en modmic, siden de ser enkle å ha med å gjøre ;)

 

Modmic koster rundt 500 kroner, kan strekke meg litt hvis jeg får en del bedre headsett/komfort eller kvalitet.

Endret av Bjonness406
Lenke til kommentar

http://www.innerfidelity.com/content/innerfidelitys-wall-fame

 

Ta gjerne en titt på denne. Vanskelig å velge noe dårlig der. Tyll er rimelig ærlig på hva som er bra og ikke, så det som er der har sine kvaliteter. Alle tips du får er veiledende uansett, så selvtestet er veltestet. Du unngår i alle fall katta i sekken uansett hva du velger av det som står i tråden til nå. Du trenger ikke alltid gå etter pris heller. Det kan være store prisvariasjoner på lignende kvaliteter.

Man kan bruke en bordbasert USB-mic, men det er også mange fordeler med en modmic.

Jo nærmere man er lydkilden jo mindre støy plukker mikrofonen vanligvis opp fra omgivelsene.

 

Du gjør neppe noe dumt om du velger ATH-M40(X). Fordelen med lukkede hodetelefoner for spill er at du får bedre fokus. Disse er greit nøytrale også uten at de har papp-lyden til mange av de typiske gamerhodetelefonene.

 

Til de behovene du nevner så trenger du ikke å gå så høyt som budsjettet ditt, spesielt om du bare skal bruke dem til gaming.

Lenke til kommentar

Det har du nok rett Vidor. Lukkede gir en del bedre fokus ;)

Ofte er jo bass en viktig del i spilling mtp. på lyden av skudd etc, kanskje gå opp til M50x?

 

OT: Hvordan er Focal Spirit One? Begge de andre modellene til Focal er/var der. Jeg kjøpte dem nylig på tilbud for 800kr, var det et godt kjøp?

Endret av Winnetou2012
Lenke til kommentar

Har ikke dybdetesta de, men de låter litt pressa på høyt volum. På normalt volum var de helt greie. Mye smak og behag også. Alle hodetelefoner har sine styrker og svakheter. FSO er verdt 800 kr. De rasket jo med seg en EISA, og den prisen henger rimelig høyt og er etter det jeg har fått med meg ikke til salgs.

Lenke til kommentar

Kommer vel an på hvor følsom du er for det og hvor lenge du holder på i slengen.

Jeg merker minimalt forskjell etter å ha gått over til lukkede, så er neppe den beste referansen for dette. Vet om folk som bruker tørkepapir etter et par timer uten "aircondition".

Lenke til kommentar

Leste at DT770 kunne bli varme (på komplett), hvis det stemmer så er de ikke aktuelle ;)

Kikket litt på komplett, og fant ut jeg man kan få Philips Fidelio X2 for 1800 kroner hvis man er Altibox kunde (som pappa er), burde jeg gå for disse? Har ikke lest så mye om de enda, men det jeg leste av hva folk skrev om de så var de behagelige å ha på over tid, og de ble heller ikke varme. Hva tenker dere?

https://www.komplett.no/altibox-philips-hodetelefon/831107

Eller er dette rett og slett overkill for mitt bruk?

Endret av Bjonness406
Lenke til kommentar

Etter min erfaring er X2 en del varmere og klammere enn DT770, spesielt båndet som går over hodet på X2 var ikke noe for meg. X2 er behagelig, DT770 er mer behagelig. Så jeg ville valgt DT770 av de to selv om X2 har bedre lyd. Beyerdynamic passer rett og slett hodet mitt veldig bra!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hm, det var litt kjedelig å høre :( Leser mange som er fornøyde med begge 2 (x2 og dt770).
Hvem er best av x2 og dt770 til spilling? Det er nøyaktig samme pris på komplett, så tenkte å starte med den som har best lydkvalitet til spilling, og så sende de tilbake på 45 dagers åpent kjøp hvis de blir for varme for meg/at jeg er missfornøyd :)

Endret av Bjonness406
Lenke til kommentar

Logitech G430, G35 og G930 er gode headset. veldig komfortable.

 

Anbefaler G430 og G930 over G35 fordi G35 har dårlig konstruksjon. Vet alle ser like ut, men de er ikke det.

 

Jeg har G35 og har hatt to før dette på grunn av dårlige løsninger, men har moddet mitt kraftig med strips osv så det holder.

Endret av Janbanan123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...