ns Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 (endret) Hei! Etter å ha jobbet et par år etter bachelorgraden min, snuser jeg nå litt på en mastergrad. Jeg ønsker ikke å gå tilbake til den klassiske studentøkonomien, og ønsker derfor å ta en master på deltid, gjerne på nett slik at jeg lett kan flytte på meg. Jeg har sett litt på Online Master of Science in Computer Science ved Georgia Tech ( amerikansk universitet - http://www.omscs.gatech.edu/). Hvordan tror dere at en slik master ville ha gjort seg på det Norske jobbmarkedet? Jeg vet at enkelte arbeidsgivere (ja de skriver det av og til eksplisitt i søknadsteksten) f.eks. foretrekker NTNU over andre universitet, og lurer på om det vil bli samme greia her; at en utenlandsk master, spesielt en online master, vil bli tatt mindre i betraktning enn en tradisjonell Norsk master? Finnes det noe tilsvarende opplegg i Norge? Der man kan ta en M.Sc. i Computer Science på nett? På forhånd takk Endret 2. mars 2015 av ns Lenke til kommentar
Zash Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 Du kan i hvert fall ta master i Informasjonssikkert ved Høgskolen i Gjøvik over nett, men med et par samlinger i året! Lenke til kommentar
ns Skrevet 2. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2015 Takk for tipset! Skal ta en kikk Lenke til kommentar
Zash Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 Kommer nok til å ende opp med og ta den selv, på deltid. Lenke til kommentar
Dataslasken Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Stockholms Universitet har nettbaserte mastere i f. eks. IT-prosjektledelse (som jeg holder på med selv) og eGovernance. Ganske arbeidskrevende, men interessant. Begynte i fjor høst og er 15 studiepoeng "inne" så langt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå