tss141 Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 Hei. Jeg har en Yamaha Jog-R fra rundt 2006. El-starten på den fungerer ikke. Når jeg trykker på den så kommer det ingen reaksjon. Den hveser ikke eller noen ting. Den starter kjapt og greit med kickstarten.Batteriet er byttet for litt over et år siden, men har stått ute i vinteren som har vært. Displayet til bensin/klokke er digitalt så det går på batteri, og det funker fett uten at mopeden er startet, så det er jo strøm på batteriet. (Men kanskje ikke nok?)Men uansett så lurer jeg på hva som kan være årsaken til at el-starten ikke fungerer Scooteren er samme modell som den under, men ikke helt lik Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 Fram med multimeteret. Mål spenningen på batteriet med tenningen av og så mens du prøver å starte. Med tenningen av skal du ha opp til 12,8V. Noe serlig under 12V og batteriet er utladet eller muligens ødelagt. Mens du starter skal spenningen synke betraktelig. Hvis den ikke gjør det så kan det være bryter, sikring eller starterrelé. Eller bare en ledning som har hoppet av. Er du riktig uheldig har starteren røket. Lenke til kommentar
tss141 Skrevet 2. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2015 Fram med multimeteret. Mål spenningen på batteriet med tenningen av og så mens du prøver å starte. Med tenningen av skal du ha opp til 12,8V. Noe serlig under 12V og batteriet er utladet eller muligens ødelagt. Mens du starter skal spenningen synke betraktelig. Hvis den ikke gjør det så kan det være bryter, sikring eller starterrelé. Eller bare en ledning som har hoppet av. Er du riktig uheldig har starteren røket. Takker Skal prøve det Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 Når jeg tenker meg om er det vel en slags sperre som gjør at du kun får starta mens du holder inne fram- og/eller bakbrems. Kan være her det tuller også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå