Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Vaskemaskin dropper tøymykner


Anbefalte innlegg

Noen som har peiling på vaskemaskiner her? Jeg har en Gorenje maskin som er rundt 7 år gammel, kanskje litt over. Og den har i det siste sluttet å bruke tøymykner i de programmene som skal bruke tøymykner. Den spyler ikke vann inn i den delen av skuffen som inneholder tøymykner, men vasker tøyet rent som vanlig, så maskinen fungerer på alle andre mulige måter.

 

Maskinen dropper ikke tøymykner 100% av gangene, men i de siste 10 vaskene eller noe så har tøymykneren ligget igjen sikkert 6-7 ganger. Og da er det kun tøymykner og ikke en dråpe vann. Ved ett tilfelle var skuffen full av vann etter vasken. Selv kortprogrammet som er beregnet for tøymykner fungerer som regel ikke for tiden. Er det et tegn på at maskinen er i ferd med å dø eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det glemte jeg å nevne. Den er gullende ren og jeg har flere ganger testet for å se om vannet renner ut, noe det gjør. Problemet er ikke at tøymykneren ikke renner ut, men at maskinen ikke spyler inn vann i den delen av skuffen i det hele tatt. Kun der det er vaskemiddel, altså i starten av vaskeprogrammet. Det er akkurat det jeg sliter litt med å forstå. Virker nesten som om maskinen hopper over den delen av programmet hvor tøymykner er involvert (som sikkert er helt på slutten?), selv om det skal være en del av nesten samtlige programmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...