Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Honda CR-V 1999 - Hvor mye slark i bærekule før det er farlig?

Anbefalte innlegg

Var med mekanikeren under å så over, og fikk litt "oops"-opplevelse på ene bærekulen.

Fikk bestilt time til å bytte, men mekanikeren sa ingenting om at det var farlig å kjøre på. Det var mulig å løfte den i overkant av 1 cm opp fra bærearmen.

Er det noe umiddelbar risiko å kjøre med det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og jeg bare synser. Har aldri skrudd på CR-V, men om den er noenlunde lik en typisk kule, hadde jeg ikke våget å kjøre med det. Ikke før evt en fagperson kunne si med sikkerhet at det ikke kan skje farlige ting. Ser for meg at den kan hoppe ut i.f.m en ujevnhet i vegbanen, så hjul flater ut. Det er vel bare en håndfull Citroener som kan kjøre på 3 hjul, SVJV :green:

Lenke til kommentar

1 cm. slakk i ei bærekule ville jeg sagt er _langt_ over grensa for hva jeg ville kjørt med!

Rettelse: Jeg ville, om ikke mulig å bytte den der og da, kjørt den av bukken, rygga den forsiktig ut, og latt den stå til jeg hadde ny kule/arm og fått på før jeg hadde kjørt den videre.

Lenke til kommentar

Har fått byttet den nå. Karen jeg snakket med på verkstedet mente øyemålet mitt kanskje ikke var helt 100%, men den var mer slitt enn dem liker, men han hadd sagt ifra hvis jeg ikke burde kjørt på den..

Side note: Det er fremdeles klunkelyder fra understellet, selv om dem akkurat har gått over og byttet det dem fant :(

Lenke til kommentar

Side note: Det er fremdeles klunkelyder fra understellet, selv om dem akkurat har gått over og byttet det dem fant :(

Da ville jeg ha kjørt tilbake, og bedt verksmester ta seg en kjøretur med den. Det har jeg gjort noen få ganger oppigjennom årene, og hver gang har det vært en suksess, siden verksmester gjerne setter sin stolthet i at ting skal være OK når verkstedet sier det er OK. Min erfaring er at verksmester oftest er verksmester av en grunn :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...