Jakt2000 Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 Hei, jeg lurer på hva som er forskjellen snus og røyk? Hva er farligst og bruke? - skader? - hva som skjer med kroppen? Takk på forhånd:) Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 Røyk er definitivt mye farligere enn røyk. Det finnes studer som indikerer at man bl.a. har forhøyet fare for strupekreft når man snuser, men dette gjelder også røyk. Men røyk gir mye større skader og har mye større sannsynlighet for å gi deg kreft. Jeg sitter på bussen og skriver på mobilen så jeg har ikke lenker til disse studiene akkurat nå, men kan si så mye som at legen min var storfonøyd da jeg fortalte jeg hadde gått over til snus ifra røyk. Som han sa så er det uansett ikke optimalt å snuse, men det er såpass mindre farlig at om jeg ikke klarer å slutte med nikotin (tro meg, jeg har prøvd) så bør jeg for all del snuse fremfor å røyke. Både snus og røyk øker blodtrykket bl.a., men med snus slipper du hvertfall å fucke opp lungene dine. 1 Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 begge to er skadelig men røyk er definitivt mest skadelig.... Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 Tannkirurgen min har drevet studier innenfor tema og sier det samme. Da jeg spurte han sa han at han ville anbefale å snuse dersom valget var røyk/snus. Det var for meg en effektiv metode å bli kvitt røyken, jeg har fortsatt en avhengighet som ikke er sunn da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå