_X_ Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 (endret) Har noen problemer med min golf 4 som jeg håper noen kan svare meg på. 1. Bilen kan ikke låses fra førerside, så må gå rundt bilen og låse på andre siden. 2. Defekt varme i førersete. Altså, ikke noe varme i sete i heletatt. 3. Vindusvisker ligger ikke helt ned, men går litt oppover ruta. Når jeg bruker den, går den helt opp på ruta, deretter helt ned, også går den bittelitt opp før den stopper. Noen som kan svare på noen av disse? Noen enkle "fix"-er for å ordne det? Noen som vet hva som må gjøres på noe av dette? Endret 2. mars 2015 av _X_ Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 Dørlåsen kan være relatert til en sikring, eller at det er noe mer mekanisk inni førerdøren som ikke er som det skal. Varmen i førersetet kan jo være noe så enkelt som en sikring, eller noe mer komplisert som defekt varmeaparat. Jeg måtte løsne vindusviskerene på min bil for å få de lengre ned, da de gikk for langt oppover. Noe å tenke på? Lenke til kommentar
_X_ Skrevet 2. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2015 (endret) Dørlåsen kan være relatert til en sikring, eller at det er noe mer mekanisk inni førerdøren som ikke er som det skal. Varmen i førersetet kan jo være noe så enkelt som en sikring, eller noe mer komplisert som defekt varmeaparat. Jeg måtte løsne vindusviskerene på min bil for å få de lengre ned, da de gikk for langt oppover. Noe å tenke på? Dørlåsen; Her må jeg vell av med hele trekket inni døra på førersiden, for å se om det er noe ødelagt ellernoe i låsen? Varmen; Sikring er ikke problemer her. Sjekket sikringen, og den er helt fin. Evt. hele varmeelementet som må byttes? Det høres værtfall ut som e h*lvettes jobb. Vindusviskerne ser jeg at er en enkel jobb. Endret 2. mars 2015 av _X_ Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 Vindusviskerene er kun en mutter som må løsnes. Mulig det må til ja, eller om det er billigere å få tak i et gammelt sete på høggeren? Dørlåsen er jeg egentlig usikker på, men mener det kan ha noe med låsen. Om den må byttes, eller om den kan fikses vet jeg ikke. Lenke til kommentar
_X_ Skrevet 2. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2015 Vindusviskerene er kun en mutter som må løsnes. Mulig det må til ja, eller om det er billigere å få tak i et gammelt sete på høggeren? Dørlåsen er jeg egentlig usikker på, men mener det kan ha noe med låsen. Om den må byttes, eller om den kan fikses vet jeg ikke. Har sendt mail til huggern, så får se hva de sier Dørlåsen dropper jeg å gjøre noe med. Ser ut som mye prakk med det. Er hornet på bila enkelt å bytte? Høres ut som en liten gammel-homse-elbil når jeg bruker det. Flaut... Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 Du kan jo alltids kjøpe lufthorn, men er ikke alt som er lovelig Lenke til kommentar
_X_ Skrevet 2. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2015 Du kan jo alltids kjøpe lufthorn, men er ikke alt som er lovelig Heh, truck horn ftw! -Eller ikke hehe.. Må få byttet ut orginalhornet på bila... Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 Vindusvisker: Er helt sikker på at det er arm på vindusviskermotor som har sluret på vindusviskermotorspindel (vvms) (puhh) pga tunge snølass 1. Ta av viskere 2. Åpne panser 3. Ta bort plastbrett 4. Juster arm på vvms 5. Test og evt juster 6. Bonus: Mal nedi brønn for å tette vannlekkasje inn til kupé 7. Monter plastbrett 8. Kjør vvms i nullposisjon 9. Monter h visker, test og gjenta 8. 10. Monter v visker og test. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå