GamEpaL Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 (endret) Jeg ønsker ny jobb og vil bruker denne siden til å promotere meg selv. På index-siden så tar det 1 sekund å tegne siden. Alle sidene er laget med svg. Håper noen liker den og de som ikke gjør det, gi meg en god tilbakemelding på hvorfor. Og ..... siden er: http://www.icipher.net Glemte å legge ut siden.... skylder på at det er mandag i dag Endret 2. mars 2015 av GamEpaL Lenke til kommentar
Enthroner Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 (endret) [...] denne siden [...] Hvor er siden? EDIT: regner med det er denne: http://www.icipher.net/ ? Endret 2. mars 2015 av Enthroner Lenke til kommentar
Enthroner Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 Håper noen liker den og de som ikke gjør det, gi meg en god tilbakemelding på hvorfor. Først så må jeg si godt jobbet! Stilig introanimasjon! Jeg liker ikonvalgene dine, men ikke størrelsesforholdene (trenger du hjelp er mye større enn f.eks cv) Rakettlogoen din er ikke SVG, selv om det er en av de tingene jeg absolutt skulle tro det er det, slik at den skalerer pent ved resize eller andre pikseltettheter Flisene / ikonene på startsiden linker ikke riktig inn, eks 'litt om meg' -> 'hjelp' Når en er inne på en kategori så er linkene dine bilder, og de er skalert på en måte som gjør at den får tydelig aliasing. Ser ingen grunn til å bruke bilder her? Som tidligere påpekt av (alle?) i siste tråd om siden din, så synes jeg fortsatt den er alt for treg. Hvorfor må jeg vente så lenge for å se innholdet? 'Anbefalinger' og reklame? overlapper nederst til venstre Må du ha justhost.com oppe til venstre? Bildet øvert til venstre kræsjer veldig med det ellers enkle og stilrene Jeg synes banner i undersidene burde gjenta temaet fra førstesiden, bare at ikonet ditt inkluderes. Selv om introanimasjonen er veldig kul, synes jeg også den er alt for langvarig. På undersidene burde iCipher linke til forsiden ved klikk Her har du min (detaljerte) konstruktive kritikk Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1523 Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 Ettersom du fremstiller deg selv som en profesjonell innen faget så har jeg noen ting å påpeke: Du burde konkatenere og minifisere all CSS og JavaScript for å redusere antall requests. Innlastingstid er over 1,5 sekunder for øyeblikket, noe som er høyere enn det ideelle. I navigasjonen din har du bilder i stedet for tekst, og ingen teksterstatning, noe som umuliggjør navigasjon for brukere med skjermlesere og dermed gjør at du ikke følger norsk lovgivning for universell utforming av IKT-systemer. Se gjerne http://uu.difi.no for mer informasjon (og selv om du ikke skulle være en av de som er rammet av lovgivningen er det like fullt god praksis å innrette seg etter denne). Du linker til blogg og tutorials, men hverken av disse eksisterer i praksis fordi det ikke er noen tutorials eller bloggposter. Design burde sentrere seg rundt innhold, og ikke omvendt. Det er tydelig at du har lånt kode fra Codrops for noe av det grafiske på siden din. Da burde du i det minste endre klassenavnene i koden; direkte avskrift av kode andre har laget ser ikke særlig pent ut, særlig ikke når det er såpass tydelig. Ta gjerne en gjennomgang av tekst du bruker på nettsiden. Noen setninger kunne vært utformet bedre, og vær gjerne konsistent i skrivemåte ved bruk av ord og uttrykk med engelsk opphav. Når jeg navigerer inn på "Web Design", dukker modalene opp før resten av nettsiden er ferdig med å laste. På forsiden: blå tekst på blå bakgrunn følger ikke WCAG 2.0 sine angivninger om kontrastforhold og er ganske vanskelig å lese. Forsiden er også ganske rotete; fra et forretningsstandpunkt, trenger du virkelig bildet og logoen på toppen, og tickeren nede i venstre hjørne? Generelt er den grafiske stilen litt hit og dit, med forskjellige bilder i forskjellig stil fra side til side. Dette kunne med fordel vært renere. Med det sagt: jeg synes resultatet jevnt over er ganske godt, og vil gi deg stor kudos for å jobbe deg tilbake til arbeidslivet; for en som har hatt sine runder med de samme problemene du har, er det godt å se at du begynner å komme deg og forsøker å få jobb. Fremover ville jeg anbefalt deg å jobbe med å få koden din litt renere og penere, sett litt på WCAG 2.0 og universell utforming, og se litt på hvilken vei webdesign har gått det siste året, spesielt med tanke på design for mobile enheter. Ønsker deg lykke til videre! Lenke til kommentar
GamEpaL Skrevet 2. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2015 (endret) vel, jeg har sendt en mail til codrops og sagt fra at jeg bruker koden hans. Denne siden har kun vært oppe i ca en uke og det tar lang tid å gjøre om alle variabler og css. Skal nok rydde opp i koden, men det tar litt tid Det at jeg fremstiller meg selv som profesjonell, er kanskje litt overdrevet. Jeg kan nok mer enn de fleste og tror selv jeg er relativt flink. Har ikke hatt jobb innen webdesign. Har kun jobbet med database- og programutvikling. Ikke for å skryte, men ett av programmene jeg har laget hadde ca 10.000 brukere og det bare i Norge. Og en liten ting til... Har du handlet på MENY noen gang? Se på klistremerket der det står TRUMF og tenk på meg. I 1997 (rundt der) så lagde jeg alle spørringene mot databasen. Litt skryt må jeg få lov til he-he... og jeg tror det kanskje 50.000 brukere der. Det er kun de siste 4 årene jeg har lært meg html og css. Har mindre peiling på js og svg. Det er derfor jeg syns det er fint å ha diskusjon.no, slik at dere kan komme med forslag på hva jeg kan gjøre bedre. Jeg setter veldig pris på forslagene og vil endre siden på noe. Og selvsagt rydde opp i koden, den ser helt katastrofal ut nå. Ha en glimrende uke alle sammen Endret 2. mars 2015 av GamEpaL 1 Lenke til kommentar
GamEpaL Skrevet 2. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2015 Topp-innholdet ser helt ille ut på en mobil. Har tenkt å gjøre noe med dette. Bloggen er jeg litt usikker på. Om jeg skal lage en blogg på blogg.no. Det med tutorials, så kommer det etterhvert. Må lage en løsning som er lett å oppdatere. Link som peker mot feil side, rettes opp i dag. Men jeg skal lese nøye igjennom svarene når jeg kommer hjem. 1 Lenke til kommentar
Enthroner Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 En ting er sikkert! Du har profesjonell holdning til kritikk, det er gull verdt Ang. lånt kode så ville jeg heller kreditert han i kildekoden dersom du får en 'ok' på å bruke koden. Å endre klassenavn o.l vil jeg nesten se på som dårligere praksis enn å la de stå (greit at det ser mer profesjonellt ut, men jeg er uenig i at det er det). Lykke til videre med siden! Lenke til kommentar
GamEpaL Skrevet 3. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2015 joa... Det høres riktig ut det du sier. Hadde jeg lagd en kode og andre bruker den, så ville jeg nok satt pris på å skrive om opprinnelse. Takk for at du minner meg på det Lenke til kommentar
GamEpaL Skrevet 3. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2015 (endret) og Enthroner, takk for kritikk og ros... De er jo uhensiktsmessig å bli lei seg over kritikk, så lenge kritikken er velbegrunnet. Nå må jeg sove... natta Endret 3. mars 2015 av GamEpaL Lenke til kommentar
GamEpaL Skrevet 3. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2015 (endret) Til OneFatCat: -...... og dermed gjør at du ikke følger norsk lovgivning for universell utforming av IKT-systemer. Min side er privat, så at jeg ikke følger norsk lovgivning er vel ikke verdens undergang og jeg tror ikke myndighetene banker på døra i morgen for dette... Det du kanskje hentyder til... er trekke tvil om jeg fulgte disse reglene når jeg lagde programmer for flere firmaer i Norge. Kan forvisse deg om dette. Jeg lagde koden og andre så igjennom dem, der jeg ikke fulgte disse reglene ble fanget opp av dem. Det ble også laget en manual for senere redigering av siden, den fulgte også disse reglene. Når man bruker flere millioner kroner for å lage noe, så må dette gjøres.... kjedelig ja... men utrolig viktig. Og man må gjøre det på kortets mulig tid. Har du jobbet over 100 timer på en uke? Men det er noen år siden jeg gjorde disse tingene. Det viktigste er at jeg har gjort det, og trenger egentlig ikke bevise noe. 10.000 fornøyde brukere av CRM-løsningen og mange ganger flere på en annen database sier sitt. Jeg har vært med på de store prosjektene og er ikke ute etter å gjøre dette igjen. Orker ikke 70 timers arbeidsuker eller mer, er blitt for gammel for det. Dere unge får gjøre den jobben. Har du noe lignende på din CV? Og kan jeg spørre hvor lenge en sql-spørring skal ta? 0.4 sekunder var vår regel, uansett lengden på sql-spøringen. Men takk for kommentaren, xxxx... (greit nå???) Endret 4. mars 2015 av GamEpaL Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1523 Skrevet 4. mars 2015 Del Skrevet 4. mars 2015 Til OneFatCat: -...... og dermed gjør at du ikke følger norsk lovgivning for universell utforming av IKT-systemer. Min side er privat, så at jeg ikke følger norsk lovgivning er vel ikke verdens undergang og jeg tror ikke myndighetene banker på døra i morgen for dette... Det du kanskje hentyder til... er trekke tvil om jeg fulgte disse reglene når jeg lagde programmer for flere firmaer i Norge. Kan forvisse deg om dette. Jeg lagde koden og andre så igjennom dem, der jeg ikke fulgte disse reglene ble fanget opp av dem. Det ble også laget en manual for senere redigering av siden, den fulgte også disse reglene. Når man bruker flere millioner kroner for å lage noe, så må dette gjøres.... kjedelig ja... men utrolig viktig. Og man må gjøre det på kortets mulig tid. Har du jobbet over 100 timer på en uke? Men det er noen år siden jeg gjorde disse tingene. Det viktigste er at jeg har gjort det, og trenger egentlig ikke bevise noe. 10.000 fornøyde brukere av CRM-løsningen og mange ganger flere på en annen database sier sitt. Jeg har vært med på de store prosjektene og er ikke ute etter å gjøre dette igjen. Orker ikke 70 timers arbeidsuker eller mer, er blitt for gammel for det. Dere unge får gjøre den jobben. Har du noe lignende på din CV? Og kan jeg spørre hvor lenge en sql-spørring skal ta? 0.4 sekunder var vår regel, uansett lengden på sql-spøringen. Men takk for kommentaren, Vegar... En ting av gangen her. Nei, jeg hentyder ikke noe som helst fordi jeg ikke har noe forhold til ditt tidligere arbeid. Du har bedt om tilbakemelding på hjemmesiden din, og det har jeg gitt deg i forhold til det jeg kan noe om, deriblant UU av nettsider og hvilke regelverk som er gjeldende per i dag. End of story. Jeg har ikke tenkt til å ta del i en konkurranse om hvem som har den mest utfyllende CVen, hvem som har laget de største og flotteste løsningene, hvem som har skrevet de raskeste spørringene eller hvem som har jobbet i de tyngste prosjektene. Det ser jeg ærlig talt ikke noe poeng i. At du velger å tiltale meg med navn når jeg ikke har dette (meg bekjent, i alle fall) offentlig på forumet her, er unødvendig og ærlig talt litt creepy. Dersom du føler deg støtt av min tilbakemelding på noe vis så beklager jeg dette, naturligvis; det var slett ikke meningen å gi inntrykk av at jeg mener du har skuslet med det tidligere arbeidet du har gjort. Jeg ga deg en tilbakemelding på de tingene jeg fant på nettsiden din, og that's it. Lenke til kommentar
Enthroner Skrevet 4. mars 2015 Del Skrevet 4. mars 2015 (endret) Med det er vi kanskje ferdige med å snakke om tidligere erfaringer? Dumt å skremme vekk den neste som kommer hit for å bidra. Forresten, OneFatCat - når en går inn på profilen din og klikker navnehistorikk kommer denne: xxxxxxxxxxxxxxxxx Det er sikkert mulig å kontakte IT/support for å fjerne dette og evnt moderere mitt og GamEpaL sine inlegg for å fjerne navnet ditt. Nå vet du hvertfall hvor det antakelig kom fra Endret 4. mars 2015 av Enthroner Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1523 Skrevet 4. mars 2015 Del Skrevet 4. mars 2015 Jøss, se det. Det forklarer i grunn det meste. Sikkert noe å gjøre med at jeg har vært Ekstra-medlem før jeg ble med i forumet eller noe sånt. Takk for den, Enthroner! Lenke til kommentar
GamEpaL Skrevet 4. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2015 Herre gud... det er jo bare et fornavn... Trodde ikke det var en hemmelig og spesielt når jeg klikker navnehistorikk og det kommer frem. Jeg er lei meg for å ha skremt noen bort.... men hvem bryr seg egentlig. Har jeg brutt noen etiketter eller lover når jeg skrev hva du het før, når dette står åpent på profilen din? Ha en god kveld alle sammen.... sov godt og drøm søtt Lenke til kommentar
Sushifire Skrevet 5. mars 2015 Del Skrevet 5. mars 2015 (endret) Hei Tickeren i venstre hjørne oppfører seg litt merkelig i Chrome v.40. 'Anbefalinger' legger seg over innholdet. Er dette uansett noe du trenger? Kanskje du kan implementere funksjonaliteten på en annen måte? Legger merke til at den trekker oppmerksomheten vekk fra hovedinnholdet på siden. Den legger seg også til på en merkelig måte i Safari på iPhone. Animasjonen på forsiden er forsåvidt kul første gangen, men ikke videre. Ellers liker jeg fargene på forsiden og syntes at menyen er fin å se på. Når jeg trykker meg inn på en av de som virker det som at du har en forsinkelse på innholdet. Er det noe grunn til det? Når jeg beveger meg mellom sidene så legger jeg merke til at du viderefører ikonene fra forsiden på hver kategori. Jeg liker det, men på noen så har du ett ekstra bilde på toppen. Ville prøvd å flytte det ekstra bilde under slik at det ikke bryter med resten av designet. Eller vurdere om du trenger de i det hele tatt. Vil i tilegg anbefale deg å jobbe mere med hvordan siden vises på mobiler. I dagens samfunn hvor så mange surfer via mobil eller nettbrett så er det viktig at siden vises riktig. Ser at forsiden skalerer, men resten av siden gjør ikke. Det er en liten investering med tid som skal til og du lærer noe du garantert kommer til å få bruk for igjen senere. Det var alt jeg la merke til ved første øyekast Endret 5. mars 2015 av Zts 1 Lenke til kommentar
GamEpaL Skrevet 5. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2015 (endret) Jeg har kode slik at jeg php-kode som kjenner igjen om du bruker mobil. Skal implementere den etterhvert. Skal også legge inn QR-bilde, slik at en kan ta bilde av QR med mobil og så dukker siden opp på mobilen. Skal også legge inn en variabel som gjør at animasjonen kun kjøres en gang. Og at denne variabelen nulles ut etter en dag eller annet. Takk for tilbakemeldingen. Jeg er veldig glad for at så mange har skrevet inn på denne tråden og det er synd hvis jeg har fornærmet noen eller skremt noen. alle gjør feil en gang imellom... tilogmed meg... selv om det høres litt rart ut Endret 5. mars 2015 av GamEpaL Lenke til kommentar
Sushifire Skrevet 5. mars 2015 Del Skrevet 5. mars 2015 (endret) Vil sterkt anbefale deg å lese opp på responsive web design og media queries. Hvis du vi vil henge med på denne fronten så er du nesten avhengig av å kunne det. Det å bruke ett scripting språk for å finne ut om en bruker er på mobil eller ikke er fryktelig avleggs og vil kun koste deg tid i fremtiden. Poenget her er at du kun behøver å designe en side og innholdet vil justere seg ettersom hvor stor skjermen til brukeren er. Når det gjelder ideen om en QR-kode for å komme til mobil versjonen av siden din virker tullete. Jeg kan ikke se for meg ett eneste tilfelle hvor det vil være nyttig. Hvis jeg allerede ser på siden din i en nettleser hvorfor skulle jeg ville se den på mobilen? Du må gjerne gi meg eksempler på steder for dette har blitt gjort og fungert. Hvis jeg var deg så hadde jeg fjernet alle animasjoner som hindrer innholdet på siden din i å laste. Det er en praksis som hører til ti år tibake og vi ikke hjelpe deg i å holde brukeren på siden din lenger. Jeg ser at du er interessert i det du holder på med og det er flott, men en del av tankegangen og metodene dine er gammeldags. Fortsett å spikk videre på siden og ikke vær redd for å prøve nye ting. Følger spent med videre for å se hva du kommer opp med. Beklager noe krass kritikk, men jeg er ikke en stor tilhenger av å pakke ting inn Endret 5. mars 2015 av Zts Lenke til kommentar
Djn Skrevet 5. mars 2015 Del Skrevet 5. mars 2015 (endret) Det er mulig det bare er meg, men designet på undersidene dine brekker ganske alvorlig i firefox. Ellers er jeg enig med de over - animasjoner av hele sideinnholdet tar for lang tid, selv om det er stilig. Brukere (inkluderende meg) er ekstremt, ekstremt, utålmodige. Endret 5. mars 2015 av Djn Lenke til kommentar
GamEpaL Skrevet 6. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2015 (endret) Retta det opp nå (tror jeg). #mycontent { height: calc(100vh - 175px); /* IE9+ and future browsers */ height: -moz-calc(100vh - 175px); /* Firefox */ height: -webkit-calc(100vh - 175px); /* Chrome, Safari */ height: -o-calc(100vh - 175px); /* Opera */ } Måtte endre fra 100% til 100vh... men det funker ikke på IE... men det er jo ikke en bombe, IE suger. Ingenting funker når Microsoft prøver å lage noe. Alle husker når de skulle ha verdenspremiere på Windows 95 og alt kræsja på direktesending. Må nok bøye meg i støvet for alle som syns det tar for lang tid. Det får holde med at logo'en tegnes, og at det andre lastes med det samme. Skal gjøre den endringen så fort som mulig... Endret 6. mars 2015 av GamEpaL Lenke til kommentar
GamEpaL Skrevet 6. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2015 (endret) Nå er det endret slik at index-siden lastes mye fortere... og ja... er nok bedre sånn... greit med animasjoner... men ikke på en side som jeg helst vil skal være litt seriøs... Takk for meningene deres... og kom gjerne med nye forslag Heldigvis ligger det i koden slik at jeg bare kan endre fra "hide" til "show" Endret 6. mars 2015 av GamEpaL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå