Arodem Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 Sonys håndholdte er bedre enn du sikkert tror.FEATURE: Fire grunner til at PlayStation Vita er en knallbra konsoll Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 Jeg syns også at PS Vita er en super konsoll. Men jeg sitter med et inntrykk av at Sony selv har "gitt den opp" og det er jo synd. Heldigvis så finnes det jo som artikkelforfatter skriver mange gode titler til konsollen. 1 Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 Hvis man ser på de rundt 30 "beste" spillene til Vita så er JRPG 90% av dem. Så hvis man liker det er jo Vita absolutt sikkert en knallgod håndholdt konsoll. Men som firberblad sier så virker det som om sony ikke vil vedkjenne seg sin egen konsoll omtrent, iallefall ikke her i "vesten". Jeg er ikke så mye i asia, men vil tro den gjør det veldig mye bedre der. 2 Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 Kanskje markedet for håndholdte er for lite, spesielt det markedet som Vita må rette seg mot. Nintendo har knallhardt grep rundt "barnemarkedet", og dette er vel kanskje den største delen av håndholdtmarkedet. Jeg vet jeg synser, men jeg tror det rett og slett er for få mennesker i alderen 15+ som spiller på håndholdt. Dersom spillsuget skulle melde seg mens man er på farten har man alltids mobiltelefonen. Er man hjemme har man konsollen. For barn er dette gjerne annerledes: Barn kan gjerne ikke disponere TV-en fritt (TV-en bråker og skal derfor til tider være avslått, man må dele på TV-en osv). I tillegg virker det som enkelte foreldre bruker håndholdte maskiner for å holde barn "i aktivitet"/distrahere dem. I familiebesøk nå til dags (iallefall i mine) hender det ofte at barna trekker seg tilbake fra selskapet for å spille på Nintendoen. Altså: Barnemarkedet lever i beste velgående. Voksenmarkedet har alltid vært lite, men etter smarttelefoners inntog er markedet blitt enda mindre. Lenke til kommentar
Bengt Albert Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 Du glemte spill som Soul sacrifice og Disgaea4. Playstation tv er også et aspekt som gjør ps vita til en kjempebra spilll consol. Bra artikkel 2 Lenke til kommentar
Boss-Znakemaster Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 (endret) Min favoritt grunn til å eie en PS Vita er uten tvil å ha med seg MGS2 og MGS3 i lommeformat. Er også selvfølgelig meget artig at Minecraft endelig har kommet til maskina. Synes bare det er synd at ikke flere gode fps spill kommer til den. Er jo tross alt derfor jeg ønsket å ha en ekstra analog på den originale pspn. Hadde likt f.eks å få en hd versjon av Timesplitters serien på vita. Duke Nukem va jo litt digg da. Særlig siden det va gratis takket være ps+.Digger ps+ på ps vita. Hadde selv bare ett fåtall spill på vitaen, men skaffet ps+ ett par måneder før PS4 kom ut. Har nå ett helt lass av spill som jeg enda ikke har spilt og bibloteket på både den, ps4 og ps3n bare fortsetter å vokse. Endret 2. mars 2015 av Boss-Znakemaster Lenke til kommentar
Crext Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 Altså: Barnemarkedet lever i beste velgående. Voksenmarkedet har alltid vært lite, men etter smarttelefoners inntog er markedet blitt enda mindre. Tja, kanskje sant her, men i Japan er det motsatt blitt. Der står de så mye på toget frem og tilbake mellom hobbier, det å møte venner og jobb, at konsoller har død nesten ut (av 20 millioner solgte konsoll, bare 1 million i Japan). Portabel er derimot den nye HQ for japanske spill, og da blir det slik, rett og slett. Lenke til kommentar
aphelion3 Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 Ikke enig i at Vita kun er for de som elsker jrpgs. Jeg er familiefar med lite tid til å spille, og da blir det fort kun pc hjemme om kvelden av og til, mens Vitaen passer ypperlig på hytta når jeg ikke orker lese bok eller feste et tomt blikk på enda et meningsløst reality-show. Jeg mener spill-utvalget er glimrende og variert, og jeg kommer aldri til å rekke over alle de spillene jeg kan tenke meg å spille, spesielt m tanke på alt som er og blir tilgjengelig fra ps/ps2 og psp. Kunne ikke ramle meg inn å spille på mobil fremfor Vita som er skreddersydd for formålet. 1 Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 Helt enig. http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=969122 Spill som kommer dette året til de som lurer. Har ventet med og spille Abe Odyssey HD til det kommer på Vita. Ellers må jeg teste Dangenropa, har hørt så mye om det. Jeg tror Vita trenger en big hit akkurat nå som Dark Soul visst de skal selge bedre. Lenke til kommentar
Puro Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 Sony gjør det samme med vita som med PSP'n ja, lanserer den og så driter fullstendig i den. Kjøpe vita jeg ogs, men solgte den like etter pga dårlig utvalg og at MGS ikke var i nærheten av like komfortabelt å spille på den lille jalla-skjermen som det var på en TV. Holder meg til PC jeg, ferdig med håndholdt-tiden personlig. Håper bare de kommer med MGS/FF VII remake til PC snart, på tide. Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 Sony gjør det samme med vita som med PSP'n ja, lanserer den og så driter fullstendig i den. Kjøpe vita jeg ogs, men solgte den like etter pga dårlig utvalg og at MGS ikke var i nærheten av like komfortabelt å spille på den lille jalla-skjermen som det var på en TV. Holder meg til PC jeg, ferdig med håndholdt-tiden personlig. Håper bare de kommer med MGS/FF VII remake til PC snart, på tide. Den lille jalla-skjermen er en Samsung AMOLED skjerm. Selv om den er noen år så er den bedre enn noen TV (bortsett fra enkelte LG TVer til 30.000 kr pluss). Så vet ikke om jeg ville kalt den jalla, i forhold til en TV er den liten. Ser du i forhold til DS derimot er den utrolig stor. Så er jo ikke håndholdt lagt for å konkurrere med PC koblet til TV-skjerm. Er jo når du ikke har tilgang til dette. 1 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 Sony gjør det samme med vita som med PSP'n ja, lanserer den og så driter fullstendig i den. Kjøpe vita jeg ogs, men solgte den like etter pga dårlig utvalg og at MGS ikke var i nærheten av like komfortabelt å spille på den lille jalla-skjermen som det var på en TV. Holder meg til PC jeg, ferdig med håndholdt-tiden personlig. Håper bare de kommer med MGS/FF VII remake til PC snart, på tide. Den lille jalla-skjermen er en Samsung AMOLED skjerm. Selv om den er noen år så er den bedre enn noen TV (bortsett fra enkelte LG TVer til 30.000 kr pluss). Så vet ikke om jeg ville kalt den jalla, i forhold til en TV er den liten. Ser du i forhold til DS derimot er den utrolig stor. Så er jo ikke håndholdt lagt for å konkurrere med PC koblet til TV-skjerm. Er jo når du ikke har tilgang til dette. PS Vita "slim" som kom i 2014 har mye dårligere skjerm enn den orginale. Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 (Usaklig kommentar) Den lille jalla-skjermen er en Samsung AMOLED skjerm. Selv om den er noen år så er den bedre enn noen TV (bortsett fra enkelte LG TVer til 30.000 kr pluss). Så vet ikke om jeg ville kalt den jalla, i forhold til en TV er den liten. Ser du i forhold til DS derimot er den utrolig stor. Så er jo ikke håndholdt lagt for å konkurrere med PC koblet til TV-skjerm. Er jo når du ikke har tilgang til dette. PS Vita "slim" som kom i 2014 har mye dårligere skjerm enn den orginale. Han skulle bare frem til at PC er best over alt annet. og ingenting hadde fått han til og ombestemt seg. Kjøper du en Vita med dårligere skjerm, går du glipp av hva Vitaen er godt for. Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 Vil bare minne om at det fremdeles er bursdags-salg på Vita PS Store, med halv pris på masse spill, bl.a. Danganropa 1 og to, Disgaea 4, Persona 4 golden, MGS HD collection, God of War collection osv... Hvis man ikke har Vita men har tenkt å kjøpe, og har PS plus på PS3 eller PS4, så er det smart å gå inn og aktivere download på månedens spill på PS+ for Vita, selv om man ikke får lastet de ned. Gjorde dette i flere måneder før jeg kjøpte Vita selv, når jeg kjøpte hadde jeg allerede tilgang til flere spill enn jeg fikk plass til på minnekortene... Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 (Usaklig kommentar) Den lille jalla-skjermen er en Samsung AMOLED skjerm. Selv om den er noen år så er den bedre enn noen TV (bortsett fra enkelte LG TVer til 30.000 kr pluss). Så vet ikke om jeg ville kalt den jalla, i forhold til en TV er den liten. Ser du i forhold til DS derimot er den utrolig stor. Så er jo ikke håndholdt lagt for å konkurrere med PC koblet til TV-skjerm. Er jo når du ikke har tilgang til dette. PS Vita "slim" som kom i 2014 har mye dårligere skjerm enn den orginale. Han skulle bare frem til at PC er best over alt annet. og ingenting hadde fått han til og ombestemt seg. Kjøper du en Vita med dårligere skjerm, går du glipp av hva Vitaen er godt for. Jeg opplevde ikke innlegget hans som usaklig. Han har åpenbart kjøpt en "slim" versjon og da altså fått en "jalla" skjerm (om det ikke bare er størrelsen han klager på). Det vil de aller fleste som handler en Vita i dag også få, med mindre de finner en gammel "tjukk" versjon på finn. Jeg er uansett ikke helt enig i at det er en "jalla" skjerm på den nye, men det har gått fra "veldig bra" til "godt nok". Sett på siden av hverandre er forskjellen ganske stor, men det er ikke en "dealbreaker". Det er bare konsekvensen av for lave salgstall slik den var, og Sony ble nødt til å kutte komponent kostnadene for å kunne senke prisen. Det er jo bedre at de prøvde det, enn at de forlot plattformen fullstendig. Jeg tror de aller fleste kan være enige om at Vita'en er den beste konsollen hardware-messig, så da er det jo litt trist at satsingen på den har vært ganske beskjeden. Men det er jo aldri så ille at det ikke er godt for noe, tror jeg betalte 1500,- for min 3G "tjukke" Vita med 20 spill på finn.no. Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 (Usaklig kommentar) Den lille jalla-skjermen er en Samsung AMOLED skjerm. Selv om den er noen år så er den bedre enn noen TV (bortsett fra enkelte LG TVer til 30.000 kr pluss). Så vet ikke om jeg ville kalt den jalla, i forhold til en TV er den liten. Ser du i forhold til DS derimot er den utrolig stor. Så er jo ikke håndholdt lagt for å konkurrere med PC koblet til TV-skjerm. Er jo når du ikke har tilgang til dette. PS Vita "slim" som kom i 2014 har mye dårligere skjerm enn den orginale. Han skulle bare frem til at PC er best over alt annet. og ingenting hadde fått han til og ombestemt seg. Kjøper du en Vita med dårligere skjerm, går du glipp av hva Vitaen er godt for. Vanskelig å overbevise noen om at PC ikke er best. Er jo mer åpen og fleksibel på alle måter. Mulighet til å få mye kraftigere enn noen konsoll, samtidig som du kan få en like kraftig som konsoll til samme pris. I forhold til PS Vita kan du jo streame spill. Med NVIDIA Gamestream kan du streame spill i veldig god kvalitet til din NVIDIA håndholde enhet. Noe som er bedre enn PS4 streamingen av spill til PS Vita. PS Vita er jo helt klart best i spillutvalg, og selve spillingen uten internettilkobling og gamstream da selvfølgelig. Likevel er PC best når det kommer til stasjonære spillmaskiner. Lenke til kommentar
Jonas Magerøy Skrevet 9. april 2015 Del Skrevet 9. april 2015 I mine øyne er PlayStation Vita den beste håndholdte konsollen siden Game Boy. Skjermen er stor og vakker, den er god å holde og utvalget i spill er enormt i motsetning til hva de fleste tror (Vita hadde den største lanseringslisten i antall spill.) Jeg tenker ofte på hvor glad jeg er i min Vita, og det er veldig trist at den har blitt oversett av mange forbrukere. Når du først eier en Vita skjønner du hvor god den egentlig er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå