eilert Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Hei! Er nybegynner med pinacle studio 8. Jeg har problemer med "Make video"- funksjonen. Det går greit å lage filmene i mpeg format, men jeg ønsker å lagre de i best mulig bildekvalitet. DVD-format???? Har prøvd funksjonene brenn direkte til DVD- fungerer ikke. Jeg har heller ikke fått til lagre filen på hardisken for å så senere brenne denne. Har noen tips til hvordan på best måte lage filmen i best mulig kvalitet på DVD ? ? ? Vær så snill å gi meg et tips! Eilert Lenke til kommentar
betus Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 På verktøylinja i Studio (, under Make MPEG file) kan du krysse av for MPEG-2 samt DVD, hvis jeg ikke husker feil, du skal da kunne få lagret en MPEG-2 fil på harddisken i DVD kvalitet, som du senere kan brenne ut på DVD med et annet program, hvis du sliter med å få Studio8 til å brenne DVD`er. Jeg har samme problemet med Studio 8, da den ikke vil brenne DVD`er på min NEC ND-1300A. Så en foreløpig løsning for meg, er å gjøre alt i studio, lagre arbeidet som MPEG-2, som er DVD standard og brenne DVD platene i et annet program. Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Brenner dvd med studio uten problemer. Under settings setter du dvd og best quality. Ikke automatisk. Jeg går ut i fra at du har hentet den siste update patchen (v.8.10) *grin* Lenke til kommentar
Hope53 Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Hei. Jeg har også store problem med brenning av dvder i PS8 (jeg har en NEC-1100 brenner). Fikk faktisk til å brenne en +RW-plate, men har ødelagt opp til flere vanlige dvd+r plater. Jeg bruker alltid å create filer uten å brenne og deretter velge å brenne fra disse tidligere lagrede filene. Dette fungerte noen ganger, men nå er det bare tull. Programmet ser ut til å starte brenningen, men den blir avsluttet etter noen minutter. Dvden blir utløst, men det er ikke mulig å spille den av på dvd-spilleren. Er det noe håp om bedring ved å laste ned den siste updaten (har 8.08.17 nå)? Er litt skeptisk til alle disse updatene i PS8.... Lenke til kommentar
eilert Skrevet 6. november 2003 Forfatter Del Skrevet 6. november 2003 Hei! jeg har ikke oppdatert programmet (er for tiden ikke på nett), så det er mulig det er årsaken. Jeg har problemer med å lage dvd-filer til hardisken også. Programmet klapper sammen Mulig jeg må komme meg på nett å oppdatere programvaren. Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Jeg har versjon 8.10, og den virker fint mot min NEC ND-1300A. Anbefaler å laste ned den versjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå