mosqo Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 Hei. Min gode gamle HP fra 2007 gir meg problemer. Har tidliger installert SSD og oppgradert til Win 8.1. og installert mere RAM. Brukes bare et par ganger i uka nå.. Problemene: I høst slutta LAN å virke. Et par ganger bare funka det å restarte maskina. Ikke nå lenger. Nettverkskortet blir ikke registert i OS foruten når jeg tethrer(?) med mobil via USB. Da dukker kortet plutselig opp i nettverksmenyen.. Ellers er jeg nå henvist til Wifi som virker som normalt. Har formatert og reinstallert Win 8.1 uten hell. Jeg har antatt det kan være hardwarefeil. Hva tror dere? Nå ikveld slutta batteriet å lade. Men det er rart, av og til begynner den å lade i ca 30 sek før den slutter å lade igjen. Samme om den er av eller på. Slo av alt da jeg så det bare var 4% strøm att. Har gått igjennom kabel og adapteret. Rensa batterikontakter med elektrospray. Alt ser ok ut. Står oppgitt utgangsstrøm på 19V på adaptetet. Jeg målte ca 24V i pc-pluggen.. Kan det være adapteret eller batteriet som har havarert? Den har nesten alltid stått tilkobla strøm. Sjelden brukt bare batteristrøm. Er det usunt for batteriet? Er det noe jeg kan prøve å gjøre for å feilsøke? Trasig å bruke penger på så gammal maskin, men dem har alltid vært meget god med full HD og topp utstyrt. Er det bare å hive den på dynga? Har noen et brukt og bra batteri jeg kan kjøpe? Lenke til kommentar
Simen M Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 En standard HP lader skal gi 19V. Dersom det er selve laderen som gir 24V er den ikke brukbar lenger. Nettverkskort kan virke som hardware feil dersom reinstallasjon av OS + drivere ikke fungerer. I og med at maskinen din er fra 2007, vil jeg anbefale deg å kjøpe ny. 8 år er en solid levetid, men du merker gjerne at den synger på siste værs. SSD'en kan du med god samvittighet plassere i den nye maskinen om du ønsker. Lenke til kommentar
mosqo Skrevet 4. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2015 En standard HP lader skal gi 19V. Dersom det er selve laderen som gir 24V er den ikke brukbar lenger. Nettverkskort kan virke som hardware feil dersom reinstallasjon av OS + drivere ikke fungerer. I og med at maskinen din er fra 2007, vil jeg anbefale deg å kjøpe ny. 8 år er en solid levetid, men du merker gjerne at den synger på siste værs. SSD'en kan du med god samvittighet plassere i den nye maskinen om du ønsker. Takk for svar. Spleisa inn et annet adapter som var helt identisk og nå får maskna strøm og lader, men batteriet vil ikke ta mer enn 10%. Da er vel batteriet defekt også eller? Kan jeg bruke maskinen tilkobla strøm selv om batteriet aldri lades mer opp enn 10%? Den vil jo stå i konstant lademodus. . Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 4. mars 2015 Del Skrevet 4. mars 2015 Går fint å bruke en laptop uten batteri. Det anbefales å ta ut batteriet om man skal bruke den med bare lader, over lengre tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå