Gå til innhold

Call of Duty


MistaPi

Anbefalte innlegg

Jeg spiller COD på en P3-600 m/ 3Dblaster256pro, helt smooth :-)

 

Skriver ikke dette for å skryte av min gamle traver, men på dette forumet får man ofte inntrykk av at de nyeste spillene ikke er spillbare med mindre du har et grafikkort til 4000-5000 kr.

 

Du kan ha det like gøy på en eldre maskin, bare skru ned noen av effektene som du sannsynligvis ikke vil merke at mangler likevel.

 

Have fun

sikker fett å spille COD i 640x480 med -10 FSAA :lol:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Har spillt igjennom hele COD og det er noe av det morsomste jeg har gjort på lenge. Funker helt topp her hos meg på mitt 9800 Pro i 1600x1200 2xAA.
Slå av fast skriv :-) i ati kontroll panel og trillenerar(omtrent) i spillet så er det ingen heng eller annen dritt. Bruker Catalyst 3.8 i Xp.
Lenke til kommentar

I CoD er det ikkje naudsynt med så mykje minne på skjermkortet då teksturane ikkje er så store (ser at nokon har sagt dette før meg).

Det som gjeld er difor klokkefrekvens, CPU og minne på PC.

 

Litt sånn OT så må eg sei at det er imponerande kor godt q3-motoren har holdt seg. Sjølv om det er ein sterkt modifisert versjon me ser her, heng grafikken godt med i dagen kappløp.

Lenke til kommentar
Forøvrig enig med Npt; det er mange wannabe-sheriffer på dette forumet. Skikkelig irriterende paragrafryttere som sikkert var (eller skulle ønske de var) MP når de var i millitæret  :lol:

Hva så, det er skikkelig irriterende med folk som gir faan også. Dette har ikke noe med wannabe sheriffer å gjøre, når retningslinjene forbyr alt som har med piratkopiering å gjøre, skal vi bare sitte å se på da? Somregel blir slike poster stengt.

 

Det blir som å kalle noen en wannabe sheriff hvis de tar avstand fra ulovligheter da. Noe som i mine øyne ikke stemmer helt.

 

...Det hørtes nesten ut som en trussel.  Den dagen politiet ikke har bedre å gjøre enn å passe på at privatpersoner ikke laster ned spill til privat bruk, så har vi virkelig få og små prob

Har du ikke fulgt med i forumet i det siste, diverse foreninger og statlige lovetater har faktisk ikke bedre å gjøre enn å forfølge enkeltpersoner... bare se på f.eks RIAA

 

Edit: her var tråden jeg siktet til forresten -- ... http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=165471&hl=

Lenke til kommentar
Så vidt jeg forstår er det teksturene som fyller opp MB i grafikkortene.

Samt frambuffer og geometry. Med høy oppløsning og FSAA tar framebufferet opp en god del plass. F.eks vil 1600x1200 med 6xAA ta opp boritmot 100MB av video minne.

 

COD har da ikke så store teksturer. Komm igjenn da, spillet er basert på (en VELDIG modifisert) Q3 motor. Når spill som FarCry og S.T.A.L.K.E.R kommer ut, da tror jeg 256 MB blir mer aktuelt.  :woot:

Tydligvis så har CoD ganske store teksturer med full detaljer og det er ikke mye som er igjen fra Q3 motoren, CoD har såogsi en ny grafikk motor. Men størrelsen på map'ene har også en stor betydning, så graden av minnebruk vil variere i spillet.

Hvorfor skulle Infinity Ward si at extra textures instillingene er rettet mot 256MB kort hvis det ikke var tilfelle?

Lenke til kommentar
Jeg spiller COD på en P3-600 m/ 3Dblaster256pro, helt smooth :-)

 

Skriver ikke dette for å skryte av min gamle traver, men på dette forumet får man ofte inntrykk av at de nyeste spillene ikke er spillbare med mindre du har et grafikkort til 4000-5000 kr.

 

Du kan ha det like gøy på en eldre maskin, bare skru ned noen av effektene som du sannsynligvis ikke vil merke at mangler likevel.

 

Have fun

nekter å tro at det går helt smooth.

 

kanskje det er et definisjonspm. helt smooth er i mine øyne at fpsen aldri dropper så du kan merke det. aldri under 30 fps.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...