Opel astra Skrevet 1. mars 2015 Del Skrevet 1. mars 2015 Hei! Har hatt en Opel Astra, 1.4l, 1997 mod. i litt over et halvt år nå. Jeg fikk kjøpt denne billig fordi den ikke startet, men det var bare å bytte starter å fylle bensin. Jeg har hatt litt problemer, men alt har løst seg etterhvert helt til nå. Da jeg kjørte hjem for ca. en uke siden, begynte en merkelig tikke-lyd ca. 1 km hjemmefra. Jeg stoppet bilen i tilfelle det var noe alvorlig, men motoren slo seg ikke av. Jeg fikk panikk og løp inn i bilen for å ta ut nøkkelen. Motoren fortsatte å gå. Den ville ikke starte igjen etter dette, så jeg fikk den tauet hjem. Skruingen begynte i går, tok av starteren ettersom det hørtes ut som den sto å spant, men uten hell. Den slo inn som en drøm og virket perfekt. Fikk tatt den på gir i dag, og det er det eneste som virker. Batteriet er helt nytt, så skal det være mulig at det ikke blir produsert nok strøm til starteren? Det er et Sønnak batteri om det har noe å si, det er også full ladet.Dersom noen har vært borti dette før er jeg åpen for forslag! Jeg står fast! som jeg tidligere sa i teksten, vil den bare starte på gir, med mindre jeg "kjinner" den mange nok ganger, slik at den plutselig starter ledningene til batteriet blir også veldig varm Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 1. mars 2015 Del Skrevet 1. mars 2015 Det første som slår meg uten å ha tenkt over saken er defekt tenningsbryter. Lenke til kommentar
Opel astra Skrevet 1. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2015 Men starteren går jo rundt..? Ville den ha gjort dette selv om tenningslåsen er defekt? Og om den så er det, er det noen måte å få sjekket det på? :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå