OpelEspen Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Abit BH6 hovedkort, Chipset: Intel 440BX Jeg har fått dette kortet og et kabinett da tidligere eier byttet, også lurer jeg på noen ting. Er det noen vits å bygge videre på dette kortet ? Hvilke minne brikker passer i dette kortet ? Har planer om å få kjøpt meg en brukt pII 350MHz cpu, 256 MB minne og 40gb harddisk. Dette er et økonomi prosjekt der jeg har planer om å kjøp alle komponenter brukte, da jeg ikke har bygd en pc før så gidder jeg ikke "fucke opp" nye komponeneter. Regner med at jeg lærer noe av å få satt den sammen til en fungerende pc Trenger jeg lyd kort og skjerm kort til dette hovedkortet ? Hvordan ville denne pc´n være til å surfe med ? Takker for alle forslag Multi I/O funksjoner: Støtte for diskettstasjon opptil 2.88MB 2 IDE kanaler med bla. støtte for LS-120 diskettstasjon. 1 parallellport. 2 serieporter. PS/2 mus og tastaturinngang. 2 USB porter. 1 AGP slot 2ISA slotter 5PCI slotter Lenke til kommentar
DaRe_deVIl Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Tror det er innebygget lydkort på det chipsettet, men ikke skjermkort! Det er jeg ganske sikker på! Den kommer til å fungere glimrende til å surfe på internett og laste ned musikk, du kan jo også bruke den som filserver!( med litt større hd) Du kan sikkert spille cs og quake3 på den, med ganske lav fps på cs da, men jeg spiller cs på en lignende maskin (med GF2 GTS, eller no) EDIT : Jeg tok nok feil ja, Lenke til kommentar
fagerbakken Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Trenger jeg lyd kort og skjerm kort til dette hovedkortet ? Jeg har et BH6 rev. 1.01. Det har ikke innebygd lydkort. Sjekk her for spec.www.abit.com Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Er det noen vits å bygge videre på dette kortet ?Hvilke minne brikker passer i dette kortet ? Har planer om å få kjøpt meg en brukt pII 350MHz cpu, 256 MB minne og 40gb harddisk. Dette er et meget populært hovedkort, som var blant de første til å innføre "soft-overklokking" i BIOS. Var jeg deg, ville jeg forsøke å få tak i en Celeron 300A, som du bare med å justere FSB kan få opp i 450 MHz. Det gjorde i hvertfall jeg, men det begynner å bli en stund siden. Husker jeg ga 600 kr. for en brukt Celeron 300A Dette var min andre PC, dersom vi ser bort fra Commodore 64'n, da... Hovedkortet er laget for vanlig SDRAM, 100MHz. Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Overklokking på dette hovedkortet er vel ganske teit. Du kan likesågodt prøve å få kjøpt den raskeste CPU'en kortet takler, det vil være liten forskjell i pris. Raskeste CPU som dette hovedkortet støtter, er PentiumIII 700MHz i Slot1 format. Celeron kan vel også brukes. Tror dette hovedkortet tar maks 256MB brikker, så vær obs på det. Altså du kan maks ha 3x 256MB brikker sånn at det totalt blir 768MB. Anbefaler også siste BIOS oppdatering. Ellers kan du ha problemer med større harddisker. Men dette kan løses ved å bruke et PCI IDE controller kort. Det er verkten lydkort eller nettverkskort innebygd. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Dette er et meget populært hovedkort, som var blant de første til å innføre "soft-overklokking" i BIOS. Var jeg deg, ville jeg forsøke å få tak i en Celeron 300A, som du bare med å justere FSB kan få opp i 450 MHz. Det gjorde i hvertfall jeg, men det begynner å bli en stund siden. Husker jeg ga 600 kr. for en brukt Celeron 300A Dette var min andre PC, dersom vi ser bort fra Commodore 64'n, da... Hovedkortet er laget for vanlig SDRAM, 100MHz. Jeg hadde og dette hovedkortet med en Celeron 300A. Kjente 3 andre som hadde den, og de fikk den glatt opp i 450. Min gikk aldri lenger enn 374 :grine: Men som de sier her, gå for en 700 om du har muligheten. BH-6 har ikke innebygd lydkort. Lenke til kommentar
Agrifull Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Jeg bruker dette kortet med en Celeron 1100(ikke Tualatin) ved hjelp av en Asus Slotket s370-DL. Virker også fint med en 120GB WD harddisk. Enkelte har også fått det til å virke med større prosessorer, sjekk denne siden: Tualatin success stories Lenke til kommentar
OpelEspen Skrevet 8. november 2003 Forfatter Del Skrevet 8. november 2003 Da går jeg nok for to stk SDRAM 256MB brikker 100MHz, så oppgradere jeg ettervert. Tenker jeg prøver med den PII 350MHz prossesoren først, har kort til den liggende. Må vel ha en annen kort for PentiumIII 700MHz i Slot1 format eller ??? Fikk tak i et skjermkort og nettverkskort i dag så det går fremover Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Har et gigabyte hk med 440 bx chipset, intel p2 300mhz cpu og noe ram hengendes på veggen... bud mottas med takk.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå