Gå til innhold

Smartklokkens funksjoner

Anbefalte innlegg

ser det er en liten strøm av de samme spørsmålene her - "hjelp til valg av klokke"...

Jeg følger de fleste trådene nå og tenkte å vinkle spørsmålet litt da jeg er litt grønn innen smartklokker, men veldig duppedings-glad og vurderer nå å teste en...eller annen..

-Er 3G vanlig på klokkene som kommer idag?

Vil da ev. datatrafikkbruken gå på telefonens trafikk-pool, altså bruke av det man har innbakt i telefonabb.?

Jeg har en koloss av en telefon og liker ikke å drasse med meg den når jeg f.eks er på trening (som jeg er 2t hver dag..)...3G er derfor nødvendig for å kunne være online uten å ha telefonen i nærheten.

-Hva med apper...er det generelt godt utvalg og kan man stort sett velge hver man vil ha i telefonens desktop eller er dette "satt" fra fabrikk?

Spotify?...drømmen hadde vært å kunne styre spotify med klokken på trening. Altså igjen, uten å være i nærheten av telefonen.

-hvordan er kvaliteten på selve armbåndene? tåler de masse styrketrening hvor man til stadig strammer hender og håndledd, opp og ned, inn og ut hele tiden..

Noen som er sterkere enn andre?

til sist...om dere vet om en klokke som kan gjøre alt jeg nevner over setter jeg stor pris på tips..hehe.. :) ...(Android telefon)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3G er ikkje spessielt vanlig nei. Vet at LG kommer ut med ein LTE versjon, men det er snakk om flere måneder (kansje 1-2 år) frem i tid. Ellers har LG ingenting med 3G.

Mener den populære moto 360 ikkje har 3G,

Gear S derimot (samsung) har 3G slik eg har forsått det.

Du har de klokkene som kjører Android Wear og så har du de firmane som lager sitt egent OS. Slik eg har forstått det kjører samsung gear S noe "de" har laga (Tizen) og per i dag skal man ikkje kunne bruke spotify på denne enheten/oeset. Har søkt på nettet og ikkje klart å finne noe som tilsier at der eksisterer spotify til Tizen, men spotify har fått iden, og trur de holder på / vurderer det.
sannsynligvis (med mindre eg tar feil og det faktisk eksisterer men ingen har skreve noe om det) vil det ikkje komme ut med det første siden smart watches e så nytt.

Men på ein generell basis er det "ok" med apper, trur om du går for ein klokke med Android Wear får du flere apper enn noen av de andre osene. Det eksistere ikkje "ein" hau med apper, men det er noen for ulike formål (puls, navigering, "kamera" osv osv).

De fleste smart klokker tåler vann = svette, så på denne fronten trur eg de skal være "grei".
Ang kor mye de tåler: litt usikker, aldri prøvd ein (enda), men de er jo laget i lær (altså båndene rundt armen) på veldig mange modeller som er ganske tøyelig/bøyelig. Så de tåler sikkert ein del. Er tross alt enormt med fokus på trening virker det som (med pulsmåler og hele pakken på svært mange av modellene).

Slik eg har forstått: ingen som kan kjøre spotify & 3G har eg kun sett Samsung Gear S (dette er sikkert/kanskje feil, so correct me if I am wrong).

Eg har tenkt å skaffe meg ein LG G Watch R, ein veldig fin klokke om du spør meg, den ser faktisk ut som ein ekte klokke. Den har desverre ikkje 3G, men har bluetooth over til telefon, og den kan være noen meter vekke (++), så har du eit bluetooth headset, koblet til mobil, kan du bruke klokka til å skifte sanger.

Det er den eneste alternativet om du vil kunne ha spotify & 3G på ein klokke på noe mulig måte, er vertfal det eg skal gjøre fordi eg ikkje gidder å vente til neste år på å skaffe meg ein!

Men om du tør å ta sjangsen, gå for Gear S og vent på ein APP (som kanskje aldri kommer) eller gjør som meg :) (eller vent til det kommer ein med alle disse funksjonene (1 års tid tenker eg)

Alt dette er "android" relatert. OM apple har noe "fancy" apple watch med disse funksjonene kan eg ikkje svare på.

Vil legge til at LG støtter alle telefoner, imens samsung gear S støtter kun samsung enheter (trur den også har ein limit på kor gammel telefonen er). Trur ikkje samsung gear S trenger ein telefon for å kunne bruke den, men har lest eit anna sted at man må ha ein samsung telefon for å kunne utnytte Gear S-en til sitt fulle potensiale, men er delvis usikker på akuratt dette.

Edit: Om det skulle være noe mer, så er det bare til å sende meg ein melding :)

Endret av Ragnar115
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for brilliant svar Ragnar :)

Det kan høres ut som om jeg bør vente et par år før jeg blir med på smartwatch, ihvertfall om jeg skal kunne bruke den slik jeg ønsker det.

Men jeg kan jo naturligvis kjøpe en nå mens jeg venter og innfinne meg i at den ikke er så funksjonsrik som jeg vil ha den ennå.

LG G Watch R som du nevner er flott ja, kanskje litt stor for min smak :) ...også må man vel ha en LG telefon har jeg hørt?

Jeg skal tenke litt videre på saken :)

Lenke til kommentar

Takk for brilliant svar Ragnar :)

Det kan høres ut som om jeg bør vente et par år før jeg blir med på smartwatch, ihvertfall om jeg skal kunne bruke den slik jeg ønsker det.

Men jeg kan jo naturligvis kjøpe en nå mens jeg venter og innfinne meg i at den ikke er så funksjonsrik som jeg vil ha den ennå.

LG G Watch R som du nevner er flott ja, kanskje litt stor for min smak :) ...også må man vel ha en LG telefon har jeg hørt?

Jeg skal tenke litt videre på saken :)

LG klokka treng bare ein android telefon :)

Ja, du må gjerne det.

Han er gjerne litt stor ja, eller "vanlig" klokke størrelse, men gjerne ikkje helt det du ser etter, pebles er eit billigere, tynnere og mindre alternativ, kan ikkje seie noe om den, utenom at den "ser" liten ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...