Broseen Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Jeg har to wd harddisker som står "rett under/over" hverandre i brønnene. Dette fordi jeg ikke har mer plass. Det blir rimelig tett mellom dem, ca 3mm skille. Den øverste blir god og varm på oversiden av disken, mens den underste klarer jeg ikke å holde fingeren på i lengre tid (på undersiden av disken) Betyr dette at det er for varmt? Vurederer å legge den ene fritt inne i kabinettet, har ikke råd til hdkjølere. :grine: Win xp går også litt tregt noen ganger, kan dette ha med temperaturen på diskene å gjøre? Har føøvrig to kabinettvifter,en inn nede på siden, og en ut opp bak. Lenke til kommentar
Calm Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Selv kan jeg ikke skjønne annet enn at det ikke kan være bra for harddisker å være så utrolig varme, men uten kjøling blir de jo veldig varme! Skulle ikke forundre meg om det blir standard meg harddisk kjøling etterhvert. Selv om det ikke er "påkrevd" med en eller annen form for kjøling på harddisker, klarer ikke jeg å sove godt om natten uten at diskene mine er tilstrekkelig nedkjølte. Selv har jeg har et Chieftec Dragon kabinett - i dette kabinettet er det plass til 4 kabinettvifter, hvorav den ene sitter foran en av 3,5" brønnene. Virker som dette gir tilstrekkelig kjøling til de tre diskene som sitter der, men om man ikke har slike muligheter i sitt kabinett vil jo alle typer kabinettkjøling bedre luftgjennomstrømningen i kabinettet og bidra til en lavere temperatur. Du skriver at du ikke har råd til harddiskekjølere, men hvis du synes diskene blir for varme vil jeg anbefale deg å spare til dette - lavere temperatur vil vel bidra til å øke levetiden på diskene dine og redusere sjansen for feil og ødelagte disker. Hvis en disk skulle ryke er det jo greit å vite at det ikke er fordi du _ikke_ hadde kjøling tenker nå jeg. Er sånne ting jeg i alle fall aldri klarer å tilgi meg selv for! Lenke til kommentar
Movadelic Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Ikke rå til harddisk kjølere? får jo harddiskvifter til under hundrelappen på psdata blant annet. Og har du dårlig plass så heng diskene i patentbånd, luftig og greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå