Gå til innhold

aopen ax4c max (i875pe)

fAight

Anbefalte innlegg

Hei,

har nettopp kjøpt dette kortet. Skulle egentlig fått et Abit IS7, men da posten klarte å rote bort dette får jeg aopen-kortet istedet. Men dette kortet har jeg hørt veldig lite om. Fant noen reviews, hvor det scorte sånn mitt på treet. Derfor ønsker jeg litt opplysninger om hva dere som har kortet selv syns om det...

takk

mvh

ridgea

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har endelig fått opp pc'en min med dette kortet. Men det er en ting som forundrer meg. Jeg får nemlig ikke stilt på klokkefrekvensen til minnet. Alternativene er enten FSB*2.66 eller auto. Jeg har en p4 northwood 2.0GHz cpu med FSB 400Mhz (100*4), så når jeg kjører på denne instillingen blir klokkefrekvensen til minnet, 100*2.66 = 266 (PC2100). Velger jeg "auto" får jeg bare samme resultat, nemlig 266. Har nå klokket opp cpu'en til 2.4GHz, da blir frekvensen på minnet, 120*2.66 = 319. "auto" gir det samme. Jeg må ha fsb 125 for å få DDR333 (PC2700) hastighet på minnet, noe jeg egentlig skal ha!

Så er da umulig å klokke opp/ned minnet på dette hovedkortet? Det er altså et aopen ax4c, i875PE kort. Hvis dette er tilfellet, så er dette VELDIG skuffende! Da er det jo ingen vits for meg å kjøpe PC3500 minne i fremtiden, da kortet uansett ikke kan variere på minnehastigheten i forhold til cpu'en

Noen som har noen formeninger om dette?

mvh

ridgea

edit:

kom på en ting. Når jeg skal oppgradere til p4 3.0c prosessor som har en fsb på 200Mhz, da blir jo minnehastigheten 200*2.66 = 533. Det er jo høyere enn PC3200. Skjønner rett og slett ikke hvorfor FSB skal mulitipliseres med 2.66. Rart hovedkort?

Lenke til kommentar

jepp, det er et I875P, sorry, feil av meg. Men leste nå litt rewiews rundt omkring på nettet. Der hadde de brukt cpu'er med FS B533 og FSB 800, og da stod det at de fikk flere "ratio"-alternativer. Feks. fra www.pcworld.no: med en FSB 800 CPU, fikk de opp alternativene 1:1, 5:4 og 3:2. Det virker som at man får flere alternativer hvis standard FSB'en på cpu'en er høyere. Min er altså en FSB 400, og jeg får bare oppgitt ett altenativ, bortsett fra "auto". Tror dere at dette er tilfellet?

Brikksettet støtter fra DDR266 og oppover

Har den nyeste bios-revisjonen av kortet...

ellers takk for svar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...