Janh Skrevet 1. mars 2015 Del Skrevet 1. mars 2015 Jeg ønsker å kjøpe lydplanke for å få bedre lyd på tv. Har en JVC som er noen år gammel. Den har to hdmi inn (ikke ARC). Har pvr koblet til den ene og appleTv til den andre. Problemet er at når kilden inn på tv er hdmi, er audio out ikke aktiv. Jeg får ut signal fra hodetelefonpluggen, men det signalet er veldig svakt, og forsterkeren må stå på full guffe. Tv har ikke optisk ut. Spørsmålet er om det vil fungere å kjøpe en lydplanke med minst to hdmi inn og en ut, og så kjøre begge kildene inn på lydplanken for så å koble tv til hdmi ut på lydplanken. Eller kreves det at tv har arc. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 1. mars 2015 Del Skrevet 1. mars 2015 (endret) Slik du foreslår, vil du ikke få TV-lyden i lydplanken, kun eksterne kilder (AppleTV og PVR). Har heller ikke sett lydplanker med mer enn 1 HDMI-inngang, men det finnes nok. Alle mine TVer gir audio ut uansett kilde, og jeg kjører vanligvis ekstern lyd på phono-utgangene der jeg ikke har optisk i begge ender. Er dette noe som kan settes i TVens innstillinger? Funker også greit på hodetelefonutgangen, men da vil TVens høyttalere kobles ut. Endret 1. mars 2015 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 1. mars 2015 Del Skrevet 1. mars 2015 Spørsmålet er om det vil fungere å kjøpe en lydplanke med minst to hdmi inn og en ut, og så kjøre begge kildene inn på lydplanken for så å koble tv til hdmi ut på lydplanken. Eller kreves det at tv har arc. Det vil fungere fint, TV trenger ikke ARC om du setter det opp slik. Men som zanta er inne på så er det merkelig om TV'en din ikke kan sende lyd ut, og det er ikke usannsynlig at dette kan stilles på i menyen. Det kan for eksempel tenkes at audio ut blir blokkert av å bruke TV'ens egne høyttalere. At man må velge i meny at man skal bruke eksterne høyttalere. Når det er sagt tenker jeg din første ide med lydplanke som har flere innganger uansett er den beste, da får lydplanken benyttet seg av alle lyd-sporene i et surround signal, og subwoofer signalet forblir intakt slik at det kan sendes en evt. subwoofer. Lenke til kommentar
Janh Skrevet 1. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2015 Slik du foreslår, vil du ikke få TV-lyden i lydplanken, kun eksterne kilder (AppleTV og PVR). Har heller ikke sett lydplanker med mer enn 1 HDMI-inngang, men det finnes nok. Alle mine TVer gir audio ut uansett kilde, og jeg kjører vanligvis ekstern lyd på phono-utgangene der jeg ikke har optisk i begge ender. Er dette noe som kan settes i TVens innstillinger? Funker også greit på hodetelefonutgangen, men da vil TVens høyttalere kobles ut. Jeg har sjekket alle mulige valg på tv. I bruksanvisningen står følgende: "lydsignaler som mottas fra EXT6 og EXT6 (hdmi) kan ikke sendes til AUDIO OUT-kontakten." Når jeg sa pvr, mente jeg altibox tunet med pvr. Det betyr vel at jeg vil få tv lyd i lydplanken, gjør det ikke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå