fleur Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 Har trent i 16 måneder nå, både styrketrening og kondisjon. Har gått mye på bootcamptimer som både er hard styrketrening og kondisjon ett. Har hatt litt problemer til og fra med at jeg får veldig vondt i enkelte deler i kroppen. En periode hadde jeg veldig vondt i bekkenet, en annen i skulder og nakke. I de periodene klarte jeg ikke å trene. Hadde en liten treningspause i jula og begynte på igjen i januar. Har ikke rukket å trene mer enn 1-2 ganger i uka etter det, og da mest kondisjon. Så skulle jeg ta en slyngetime lørdag for 1 uke siden, var en god stund siden jeg hadde trent slynge. Var veldig støl dagene etterpå og det regna jeg også med. Men har en sinnsykt smerte i skjelettet eller noe, for hugger til spesielt etter at jeg har sittet stille en stund. Raske bevegelser gjør at jeg får en ilende smerte som kommer innenfra, men vet ikke helt hva det er. Dette har jeg hatt tidligere også og det har jo gått over ,men har tatt tid. Lurer på hvorfor dette skjer spesielt etter styrketrening? Jeg vil si at jeg har trent over gjennomsnittet mye styrke og har god teknikk, så jeg gjør ikke øvelsene feil heller. Er lei av treningspauser og å måtte gå til naprapat/kiropraktor jevnlig. Jeg trodde styrketrening skulle være bra for kroppen, men for meg ødelegger det mer enn det hjelper. Kondisjonstrening derimot gåt helt fint. Lenke til kommentar
War Skrevet 1. mars 2015 Del Skrevet 1. mars 2015 Har du en kalkulert progresjon eller er det rett på random vekter? Høres ut som sener og annet vev ikke henger med styrken på muskel , noe man lett fikser om man begynner en treningsfase med -40% av et maks-vekt-sett for å så øke vektene hver uke i 6-8 uker avhengig av hvor lang fasen er før deload. Lenke til kommentar
fleur Skrevet 1. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2015 Nei har nok ingen kalkulert progresjon, er bare med på disse timene og de kjører mye av det samme. Men tror det er senebetennelse jeg har fått etter å ha googlet litt, klarer ikke å løfte venstre arm på samme måte som høyre f.eks. Voltarol fungerer. Spørsmålet er om jeg burde trene eller avstå til det er bra? Tenkte da å trene kondisjon evt. , men man bruker jo armene en del der og Lenke til kommentar
Ubesluttsom Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Hei. Som War sier, trening med lett motstand/vekt er det beste.. du må nok rett og slett trene opp støtteapparatet rundt musklene, hvordan kondisjon er det utfører da? Ville vel egentlig gått for intervall med løping for å spare armene om det er der du føler mest. Om det er andre steder så kan du vurdere feks sykkel. etter en del uker hvor du gradvis øker belastningen, det er nok lurt å ta en 6-8 uker som war sier, bare for å være sikker.. Så kan du prøve med full belastning igjen, og se om problemene er vekk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå