Gå til innhold

Hvordan konfigurere en hdd til bare lagring

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hallo, nettopp oppgradert pc en min med en SSD og ønsker og bruke den gamle Hdd en som lagringsplass. Har lagret det jeg trenger av filer som jeg har satt på SSD en. Hvordan installerer jeg Windows 7 og sletter alt på den gamle Hdd en ? :)

Jeg skjønte ikke helt ... Du har satt inn en SSD og flyttet filene dine over på denne fra HDD? Og du skal nå installere Win7? Det blir feil rekkefølge.

1. Koble ut HDD

2. Installer Win7 på SSD

3. Koble inn HDD og flytt filene til SSD

4. Formater HDD og flytt filene tilbake fra SSD for lagring.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hallo, nettopp oppgradert pc en min med en SSD og ønsker og bruke den gamle Hdd en som lagringsplass. Har lagret det jeg trenger av filer som jeg har satt på SSD en. Hvordan installerer jeg Windows 7 og sletter alt på den gamle Hdd en ? :)

Jeg skjønte ikke helt ... Du har satt inn en SSD og flyttet filene dine over på denne fra HDD? Og du skal nå installere Win7? Det blir feil rekkefølge.

1. Koble ut HDD

2. Installer Win7 på SSD

3. Koble inn HDD og flytt filene til SSD

4. Formater HDD og flytt filene tilbake fra SSD for lagring.

Selv om det minsker risiko for feil er det ikke nødvendig å koble den ut. Bare vær sikker på at du installerer til riktig disk. Er disken stor nok er det heller ingenting i veien for å partisjonere den slik at du kan ha de gamle filene dine på en partisjon og installere Windows på en annen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...