Leif.ross Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 Hei, Historien er som følger. Pcen har vært i bruk et par måneder, skrudde den av igår kveld, og ingenting har blitt modifisert siden forrige boot. (install, drivere etc) Når jeg skrudde den på idag var skjermen svart. Windows starter, men ingenting blir tegnet opp på skjermen, måtte logge inn i blinde for å teste om Windows faktisk var på, startet spotify etc. Reboot, null resultat. Reset cmos, null resultat. Koblet fra gpu for å teste om den integrerte grafikken fungerte, null resultat. Reset cmos igjen og gjentok test av integrert grafikk, null resultat. Forskjellen mellom integrert grafikk og ext-gpu var at skjermen merket at noe var koblet på hdmi inngangen, men skjermen forble svart. Specs: - gtx970 gainward gpu - b85-pro hovedkort - i7-4790k cpu - cs750m psu Kobler til skjerm via hdmi. Ideer? Lenke til kommentar
Leif.ross Skrevet 3. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2015 (endret) Kjøpte en ny mini-hdmi til hdmi kabel, ga null resultat. Har brukt en eldre laptop docket til skjermen og tastaturet de siste dagene, men har et par dokumenter på pcen som jeg trenger iløpet av neste uke. Ideer for uthenting? Etter å ha testet de forskjellige komponentene er det mest sannsynlig at gpu har tatt kvelden, noe som er utrolig kjipt for en så ny og dyr komponent. Men det er fortsatt rart at ikke den integrerte grafikken fungerer.. Pcen ble kjøpt gjennom black-friday tilbudet til komplett.no Endret 3. mars 2015 av Leif.ross Lenke til kommentar
Aproxi Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 Merkelig at den integrerte gpuen ikke funker. Har ett gtx 970 selv, som jeg tror er årsaken til alt tulle med min pc. Lenke til kommentar
wyswyg Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 Har opplevd at man må slå på intern grafikk i bios, men du har ikke bilde i bios heller selvfølgelig.. Lenke til kommentar
Leif.ross Skrevet 4. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2015 Fikk igår kveld pcen til å starte med integrert grafikk, så er ikke noen krise lengre, men det ser ut som gpuen er død. Koblet fra gpu, reset cmos et par ganger, og plutselig ble det liv i skjermen, veldig rart, utførte den samme prosedyren på lørdag uten resultat. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 5. mars 2015 Del Skrevet 5. mars 2015 Kjipt å ha et dødt skjermkort. Har hørt at Nvidia sin 9xx serie har litt høyere feilmargin enn det "normale" hos Nvidia (Tomshardware sitt forum) men det er ikke urovekkende høyt så her har du trolig vært uheldig. Kanskje noen flere forumbrukere med 9xx kort har opplevd det samme? Lenke til kommentar
Leif.ross Skrevet 10. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2015 Har heldigvis to års garanti Skal sende det tilbake til komplett, Men postkontorets åpningstider og min fritid er ikke helt i synk, så kan fort ta litt tid. Lenke til kommentar
WonkoDent_42 Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 Mulig jeg har lignede problem selv, power knappen på monitoren blinker og skjermen flimrer svakt. Noen ganger tar det ca. 1 time for jeg får bilde og noen ganger nekter den helt. Lenke til kommentar
Leif.ross Skrevet 25. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2015 Fikk nytt kort fra komplett! Bra service! Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 26. mars 2015 Del Skrevet 26. mars 2015 Flott, marker tråden som løst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå