Alexlinga Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 Hallo! Solgte Passaten min idag og lurer på, er det trygt og kjøpe en bil som har gått mellom 300-400 000 km? Så på en Volvo, tidligere politibil da, 400 000.. Jeg er veldig skeptisk på og kjøpe biler som har gått langt, og lurer på om noen har erfaring med kjøp av bil som har gått langt.. Har ett budsjett på 20 000 og høyere en det kan jeg vell egentlig ikke gå, så må vell heve grensen på hvor langt bilene har gått.. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 En viss risiko er det ved å kjøpe biler som har gått svært langt, men i prisklassen 20k er det tilstanden som gjelder uansett og ikke kilometerstanden. 2 Lenke til kommentar
Alexlinga Skrevet 28. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2015 Akkuratt nå vil jeg bare ha en bil som fungerer værtfall 2 år, til jeg værtfall har inntekt sånn at jeg kan få tak i litt bedre bil Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 I den prisklassen bør du egentlig se bort fra de mest populære bilene, og tenke litt utenfor boksen for å få mer for pengene. Japsebiler, for eksempel. Sjekk også prisene på forsikring på bilene du vurderer. Drit i status, utseende osv. Og takk for at du solgte Passaten. Var det noe som IKKE var galt med den bilen? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 (endret) At bilen fungerer uten påkost i to år er det vanskelig å si at vil funke med biler i denne prisklassen. En gammel politibil KAN være gull, men det kan også være noe forferdelig drit! Det samme gjelder gamle taxier mm. Jeg har selv hatt en Volvo 850 som hadde gått 373kkm da jeg kjøpte den, det var en bil jeg var svært fornøyd med hele den tiden jeg hadde den. Endret 28. februar 2015 av Snylter 1 Lenke til kommentar
Alexlinga Skrevet 28. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2015 I den prisklassen bør du egentlig se bort fra de mest populære bilene, og tenke litt utenfor boksen for å få mer for pengene. Japsebiler, for eksempel. Sjekk også prisene på forsikring på bilene du vurderer. Drit i status, utseende osv. Og takk for at du solgte Passaten. Var det noe som IKKE var galt med den bilen? Så det du sier er at du ble irritert over hvor mye jeg la ut om den bilen? Trengte nok bare hjelp.. Lenke til kommentar
Ragnar115 Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 Mange taxier er i ganske god stand fordi de er ikkje kald kjørt på samme måte som vanlige bruksbiler noe som tærer på motoren. Politibiler blir vel gjerne kald kjørt ein del så motoren e vel gjerne i "dårlig" stand. <-- Dette kommer selvsagt an på service og kor ofte man bytter olje. Risikoen vil vel alltid være der, det du kan gjøre er å ta ein test på bilen. Det er vel noen småting man kan skjekke:Regelmessig service har vært gjort og "hvor" lenge de har gjort det frem til.Eier av bil (Alder, kjørestil osv) eller eventuelt eiere.Kompress test av motor Og ein generell skjekk på bilen. No er forsåvidt den eier biten litt vanskelig å seie siden det var ein politibil. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 1. mars 2015 Del Skrevet 1. mars 2015 Problemet med biler med høy kmstand er ofte det at de er slitnere enn normalt for alderen, og det koster. En taxi vil fort kunne trenge en ny girkasse, mens disse enda er fryktelig dyre osv. Eldre biler med samme kjørelengde har som oftest bedre tilgang på billige brukte deler. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 1. mars 2015 Del Skrevet 1. mars 2015 Jeg har kjørt på 50k km på 940'n min som hadde gått 350k når jeg kjøpte den, å det eneste jeg har kosta på den er plugger, olje + filter, ett sett bremseklosser foran og en turbo (som kosta 1000lapp brukt). Gamlingen har en 850 som han har hatt i 10 år, den har også vært særdeles snill, kun normalt vedlikehold som har vært av påkost. Har gått 333k km nå. Hva slags volvo har du sett på? Lenke til kommentar
Alexlinga Skrevet 1. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2015 er 740 og 940 jeg ser mest på antar jeg.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 (endret) Kjøpte en Saab 9000 som hadde stått i ro for ca et år og fikset den opp, ganske nøye. Problemene jeg fikk i ettertid var at radiatorslangen, clutchen og tennkassetten gikk og motorfestet måtte ha nye foringer (2 år ca, resten var problemer som ikke inngikk i motoren). Men da hadde jeg veldig gode servicer på bilen underveis. Kjøper du en bil som har gått så langt for 20 000, så tror jeg du må forvente å punge ut en del tusen ekstra på deler som svikter, enten umiddelbart, eller iløpet av et år eller to. Kjøp deg en Saab 9000 du og for en 14-15 000, de er ganske billige nå, og så har du de ekstra pengene til deler. Så lenge den er relativt nylig EU-godkjent, så har du en kvalitetssikring på at bilen skal holde en stund uten store problemer Endret 2. mars 2015 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 Så lenge den er relativt nylig EU-godkjent, så har du en kvalitetssikring på at bilen skal holde en stund uten store problemer Nope. 2 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 EU-kontrollen skal bare sjekke at bilen ikke er direkte livsfarlig eller unødvendig forurensende å kjøre. Du kan gjerne få totalt motorhavari en time etter eu-godkjenninga. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå