Zetheus Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Hvordan oppdaterer jeg biosen på mitt Asus P4C800 deluxe? Jeg har hørt noe om at jeg må bruke et spesiellt program. Filen er en ROM fil Offtopic: takler dette HK mer enn 400 Mhz pc3200 ram? Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Du bruker awdflash! Mer informasjon på asus sine hjemmesider: http://www.asus.com.tw Lykke til Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 4. november 2003 Forfatter Del Skrevet 4. november 2003 OK Fant ut at jeg må bruke et spesiellt program, afudos.exe. ftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS/mb/sock478/P4C800/AFUDOS.zip Går det an å oppdatere ved å bruke en usb nøkkel? Jeg har ikke diskettstasjon. Fant ut at det var ubrukelig når jeg har en 256Mb usb2.0 amerikansk jumpdrive fra lexar. Jeg sparer "litt" penger på brennecder også *grin* Lenke til kommentar
Ben Dover Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 OKFant ut at jeg må bruke et spesiellt program, afudos.exe. ftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS/mb/sock478/P4C800/AFUDOS.zip Går det an å oppdatere ved å bruke en usb nøkkel? Jeg har ikke diskettstasjon. Fant ut at det var ubrukelig når jeg har en 256Mb usb2.0 amerikansk jumpdrive fra lexar. Jeg sparer "litt" penger på brennecder også *grin* Jeg har Asus A7N8X DX for AMD. Her kan man flashe BIOS fra XP. Tror programmet heter Asusupdate eller noe sånt. Rart hvis ikke P4C800 Deluxe har denne muligheten også Sjekk CD`en du fikk med HK Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Litt off-topic, men en diskettstasjon er faktisk greit å ha. Koster bare et par hundre, og er det mediumet som så å si alltid fungerer. Man vet aldri når man har bruk for det. Til booting av spesielle ting, sånn som biosoppdatering, diverse lavnivå-programmer sånn som disk-sjekk, ghosting så trenger man diskettstasjon (det er i hvertfall min erfaring). Lenke til kommentar
Ben Dover Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Litt off-topic, men en diskettstasjon er faktisk greit å ha. Nah, diskettstasjon er på vei ut. Oppdatering av BIOS kan gjøres fra Windows. Eneste jeg har trengt diskettstasjon til er installering av S-ATA drivere ved installasjon av XP. Men jeg har lest man kan lage en Boot-CD i Nero som gjør samme jobben. Blir det samme som DOS hvis du spør meg. Greit å ha, men strengt tatt unødvendig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå