Gå til innhold

Oppdatere bios

Zetheus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
OK

Fant ut at jeg må bruke et spesiellt program, afudos.exe. ftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS/mb/sock478/P4C800/AFUDOS.zip

Går det an å oppdatere ved å bruke en usb nøkkel?

Jeg har ikke diskettstasjon.

Fant ut at det var ubrukelig når jeg har en 256Mb usb2.0 amerikansk jumpdrive fra lexar. :lol: 

Jeg sparer "litt" penger på brennecder også *grin*

Jeg har Asus A7N8X DX for AMD. Her kan man flashe BIOS fra XP. Tror programmet heter Asusupdate eller noe sånt. Rart hvis ikke P4C800 Deluxe har denne muligheten også :shrug: Sjekk CD`en du fikk med HK ;)

Lenke til kommentar

Litt off-topic, men en diskettstasjon er faktisk greit å ha. Koster bare et par hundre, og er det mediumet som så å si alltid fungerer. Man vet aldri når man har bruk for det. Til booting av spesielle ting, sånn som biosoppdatering, diverse lavnivå-programmer sånn som disk-sjekk, ghosting så trenger man diskettstasjon (det er i hvertfall min erfaring).

Lenke til kommentar
Litt off-topic, men en diskettstasjon er faktisk greit å ha.

Nah, diskettstasjon er på vei ut. Oppdatering av BIOS kan gjøres fra Windows. Eneste jeg har trengt diskettstasjon til er installering av S-ATA drivere ved installasjon av XP. Men jeg har lest man kan lage en Boot-CD i Nero som gjør samme jobben. Blir det samme som DOS hvis du spør meg. Greit å ha, men strengt tatt unødvendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...