Gå til innhold

Androidbrett med god batteritid?

Gjest medlem-169651

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-169651

Skal ut på reise i sommer, som inneholder 12 timer i strekk på fly, så derfor er jeg ute etter et nettbrett med god batteritid. Helst veldig god batteritid!

Har en iPad med veldig bra batteritid, men jeg må ha et brett som kan bruke bittorrent og laste ned filer mens jeg har muligheten til det.

Er det noen som kan anbefale et nettbrett med veldig god batteritid?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en z2 tablet og det er ikke noe spesielt bedre enn annet. Madamen som bruker det må lade den stadig vekk.

Mitt tips til sånn bruk er en portabel powerbank for lading pluss et Intel atom basert brett med lav skjerm intensitet. Man får ikke både i pose og sekk.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

G-pad 10 fra LG ser jo ut til å ha bra batteritid, men litt dårlig skjerm. Vurderer Lenovo Yoga Tablet HD+, da denne har bedre skjerm, og allikevel brukbar batteritid. Har en Samsung Galaxy Note 8 nå, og en test ga med 4 fattige timer filmtitting. Det var dårlige greier.

Lenke til kommentar

På z2'en er det 4t 7m skjermtid nå på i 9t 45m , batteriet er 52%.

Mesteparten av skjemtiden har hun brukt på spill

Cpu time er 1,5t jewls star , 45m farm heros saga,42m cookie jam og 32m candy crush.

Så z2 er jo egentlig ikke så værst..

De øverst på lista over er ikke Intel men snapdragon 400 på LG og mediatek på Lenovo.Altså ikke noen topp nivå cpu/soc som bidrar til den lengre driftstiden..

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Jeg har brukt et Samsung note 10.1 2012 med ips og exynos i lang tid og driftstiden syns jeg har vært helt okay.

Men jeg passer alltid på å tilpasse og tone ned på skjerm / bakbelysning.

Skjerm intensitet ++ drar mye strøm og det er veldig merkbart på hvor lenge du har batteri tid. Kanskje dette som er problemet med de nye Samsung brettene , folk liker skjermen og har det på høy styrke .

Lenke til kommentar

Ja, Note brettene har vel vært noe bedre enn de andre tab-ene deres (kom det jaggu et lite ordspill helt av seg selv også. :wee: ) Samt at det nyere brettene også har blitt bedre, var vel av første generasjonbrett jeg hadde. Det som plaget meg mest var standby tiden, lå ikke engang 48 timer uten bruk og da var det flatt batteri, brukte også iPad2 på den tiden ved siden av og den lå i noen uker standby før den tok slo seg av. Men minnestunden min blir vel kanskje litt offtopic.

Endret av esoteric
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Testet for moro skyld alle mine nåværende brett i flymodus, med automatisk skjermlysstyrke og lyd av. Alle spilte den samme filmen.

Etter på sjekket jeg hvor mye batteri de hadde igjen. Filmen var The Ten Commandments i 720p som varte i nesten 4 timer.

Note 8 = 32%

Lenovo A7-70 = 48%

Acer W511 = 56%

iPad 4 = 77%

Klar vinner,, men bittorrent funker ikke så bra på iPad dessverre. Det funker, men det funker ikke veldig bra.

Endret av medlem-169651
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Bittorrent er fordi jeg skal være borte i 6 uker og trenger å holde meg litt oppdatert. Trenger ikke bittorrent på selve flyturen, men de 6 ukene før jeg reiser hjem igjen.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Selvfølgelig en mulighet, men skal ha med 3 unger og kone i tillegg, så det spørs om jeg får lov til å ta med mer enn tannbørsten min hehe...

Lenke til kommentar

Jeg antar du ikke har tastaturdock til Acer w511?

Jeg har det, brettet kostet 1000kr på tilbud, så da kan man godt koste på seg en tastaturdock.

Min holder leeenge.
Har ikke bretter her akkurat nå, men er det kanskje mulig å kjøre Kodibuntu fra minnepenn for en lenger batteritid? Ikke skyt meg hvis jeg tar feil :p

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Jeg antar du ikke har tastaturdock til Acer w511?

Jeg har det, brettet kostet 1000kr på tilbud, så da kan man godt koste på seg en tastaturdock.

Min holder leeenge.

Har ikke bretter her akkurat nå, men er det kanskje mulig å kjøre Kodibuntu fra minnepenn for en lenger batteritid? Ikke skyt meg hvis jeg tar feil :p

Jeg har faktisk tastaturdocken og får da veldig bra batteritid. Men jeg lider litt av windowsallergi... Dessuten driver jeg vel mest å søker litt aksept for å bruke litt penger hehe. Som om ikke 40.000 kr for flybillettene var nok...

Kodibuntuhvaffornoe? Det har jeg ikke hørt om engang.

Endret av medlem-169651
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...