Gå til innhold

Miljøvennlig fremkomstmiddel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Artig og kreativt tenkt :)

Men la meg komme med litt konstruktiv "kritikk"

For det første ville jeg tatt et skritt bakover slik at jeg hadde fått med hele sparken.

Jeg ville også valgt en større blenderåpning slik at fokuset hadde vært mer på sparken. Her kunne bakgrunnen med fordel vært kastet litt ut av fokus.

Tror også det kunne vært spennende å bruke en blitz her for å fremheve sparken og snøen i forgrunnen enda litt mer.

Lenke til kommentar

Ja ja, så har du fått sparken......

Artig "fangst" og kreativ vinkel.

Sparken, ja det hadde kanskje vært det riktige. Men dere må nok "slite" med bidrag fra undertegnede en stund til er jeg redd for.Kommentaren din er for øvrig nesten bedre enn bildet!

Den lille utfordringen var å unngå for mange mennesker rundt sparken. Dette var jo under martnan, og det ble å vente og vente og samtidig håpe på at eieren av sparken ikke kom for å hente den før muligheten bød seg. Samtidig måtte jeg unngå å skjule ansikter bak deler av sparken. Heldigvis gikk det bra, plassering av hovedmotiv og vinkel anså jeg for å være avgjørende her.

Skj

Lenke til kommentar

Artig og kreativt tenkt :)

Men la meg komme med litt konstruktiv "kritikk"

For det første ville jeg tatt et skritt bakover slik at jeg hadde fått med hele sparken.

Jeg ville også valgt en større blenderåpning slik at fokuset hadde vært mer på sparken. Her kunne bakgrunnen med fordel vært kastet litt ut av fokus.

Tror også det kunne vært spennende å bruke en blitz her for å fremheve sparken og snøen i forgrunnen enda litt mer.

Hei wasco!

Deilig å få konstruktive bemerkningen på bidraget mitt. Alt det du fremfører ville være godt alternativ til resultatet slik det fremstår. Som du ser av exif så valgte jeg her f16 for å oppnå fokus både på for- og bakgrunn. Tenkte at kirken også skulle være en del av hovedinntrykket. Lenger bak kunne jeg ikke komme pga en trapp langs bygningen rett bak meg, og den lave kameravinkel var noe jeg anså som vesentlig for komposisjonen. Alternativet ville vært å gått litt opp i trappen og mistet kameravinkel, eller et annet objektiv med større vidvinkel (det siste hadde jeg ikke med meg på turen).

Men, jeg setter stor pris på dine gode kommentarer, fortsett med det !

Skj

Lenke til kommentar

Kjempefint bilde. Så noen skrev at man burde gått bakover og fått med hele sparken, men bildet handler ikke om å gjengi hvordan en spark ser ut, så nærhet til sparken heller enn komplett gjengivelse, synes jeg fungerer bra! :-)

Hei, og takk for kommentar. Enig i din vurdering.

Skj

Lenke til kommentar

Synd du ikke fikk med hele sparken, for dette var en flott komposisjon og veldig artig bilde. Bra plassering av personene og flotte farger. I lika! :)

Takk for hyggelig kommentar Helene. Hel eller ikke hel spark, så nok ikke dette som vesentlig i denne sammenheng.

Skj

Lenke til kommentar

Synes at du var flink til å bruke sparken til å lage en litt mer original og spennende skildring av bybildet på Røros. Sparken fungerer fint som forgrunnselement og gir dermed fin dybde til bildet. Den skjeve plasseringen gir også dynamikk til et ellers veldig statisk bilde. Fint postkort!

Så var det til diskusjonen om hvorvidt hele sparken skulle vært med. Jeg synes at i dette tilfellet så hadde det vært finest å få med hele. Da ville du også få en fin linje fra hjørnet og innover i bildet. Ellers kunne du gå enda nærmere og bruke den øvre delen av sparken som en ramme for hovedmotivet. Nå blir det litt midt i mellom.

Men dette er ren ønsketenkning/pirking på et allerede fint bilde.

Slike diskusjoner er forøvrig en berikelse for bildekritikken. Veldig kjekt å få inn flere synspunkter og meninger:)

Endret av MikaelTj
Lenke til kommentar

Synes at du var flink til å bruke sparken til å lage en litt mer original og spennende skildring av bybildet på Røros. Sparken fungerer fint som forgrunnselement og gir dermed fin dybde til bildet. Den skjeve plasseringen gir også dynamikk til et ellers veldig statisk bilde. Fint postkort!

Så var det til diskusjonen om hvorvidt hele sparken skulle vært med. Jeg synes at i dette tilfellet så hadde det vært finest å få med hele. Da ville du også få en fin linje fra hjørnet og innover i bildet. Ellers kunne du gå enda nærmere og bruke den øvre delen av sparken som en ramme for hovedmotivet. Nå blir det litt midt i mellom.

Men dette er ren ønsketenkning/pirking på et allerede fint bilde.

Slike diskusjoner er forøvrig en berikelse for bildekritikken. Veldig kjekt å få inn flere synspunkter og meninger:)

Er virkelig takknemlig for at din fyldige kommentar. Det var mange sparker å velge mellom i byområdet, men ingen som kom i nærheten av den skråstilte når det gjaldt muligheten for å skape liv og dybde i bildet. Dine øvrige synspunkter er meningsfylte og i aller høyeste grad verd å lytte til. Alt det du fremfører tar jeg med meg i banken, og håper det vil komme til nytte senere.

Skj

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...