Btbw Skrevet 29. april 2015 Forfatter Del Skrevet 29. april 2015 Hyggelig at dere liker tråden min:) Sporet litt av med hun jenta, he he. Fikk spørsmål fra søstera mi hvorfor jeg er så mye alene i leiligheten når jeg kan være med familien hjemme. Hm. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 Jeg har også fått det spørsmålet. Virker ikke som alle skjønner seg på introvert mtp behov for å være alene. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 Jeg har også fått det spørsmålet. Virker ikke som alle skjønner seg på introvert mtp behov for å være alene. Det er sanninga for veldig mange. Både introverte og ekstroverte. Introverte kan slite med forskjellig fordi dei har behov for å vere aleine, utan å forstå kvifor, og tru det er noko feil. Ekstroverte har ofte ikkje kunnskap om introverte, og kan sjå rart på dei som vel å vere aleine i mykje større grad enn andre. Når det gjeld introvert/ekstrovert, spesielt førstnemnde, så er kunnskap og informasjon løysinga på mange problem og usikkerheiter mange har. Eg kom først over konseptet på forumet her, og har sidan lese nokre bøker og meir på Internett. Eg har ikkje endra stort på korleis eg lev, men det har vore veldig tryggande og godt å lære meir om det og kva som ligg bak. Lenke til kommentar
Btbw Skrevet 30. april 2015 Forfatter Del Skrevet 30. april 2015 Jeg har også fått det spørsmålet. Virker ikke som alle skjønner seg på introvert mtp behov for å være alene. Det er sanninga for veldig mange. Både introverte og ekstroverte. Introverte kan slite med forskjellig fordi dei har behov for å vere aleine, utan å forstå kvifor, og tru det er noko feil. Ekstroverte har ofte ikkje kunnskap om introverte, og kan sjå rart på dei som vel å vere aleine i mykje større grad enn andre. Når det gjeld introvert/ekstrovert, spesielt førstnemnde, så er kunnskap og informasjon løysinga på mange problem og usikkerheiter mange har. Eg kom først over konseptet på forumet her, og har sidan lese nokre bøker og meir på Internett. Eg har ikkje endra stort på korleis eg lev, men det har vore veldig tryggande og godt å lære meir om det og kva som ligg bak. Bra du fikk noe ut av bøkene, kan jeg spørre hva de heter? Hvis man har noen problemer/er syk kan det være vondt å være alene, da føler jeg det kan hjelpe å gå på cafe med noen for å få nye impulser/diskutere litt. Hvis man føler seg pigg så kan man jo kose seg alene med musikk/film. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. april 2015 Del Skrevet 30. april 2015 Quiet av Susan Cain Sensitiv og sterk! av Ihrén Abrahamsson, Lian Kirksæther Den andre er nok meir om sensitivitet, men det er ofte introverte er sensitive òg. Lenke til kommentar
Btbw Skrevet 30. april 2015 Forfatter Del Skrevet 30. april 2015 Jeg føler meg veldig sensitiv ja, skal kjøpe bøkene. Sensitiv er en fordel når jeg jobber med software da. Lenke til kommentar
Btbw Skrevet 1. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2015 Jeg har også fått det spørsmålet. Virker ikke som alle skjønner seg på introvert mtp behov for å være alene. Hvordan blir du hvis du snakker med noen og 'blir varm i trøya' eller når du drikker alkohol? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 Hvordan blir du hvis du snakker med noen og 'blir varm i trøya' eller når du drikker alkohol? Jeg har ikke noen problem med å omgås noen over noen timer (uansett alkohol eller ikke) men hvis det for eksempel er flere personer over en hel dag/veldig mange timer blir jeg mentalt utkjørt og _må_ ha alenetid for å komme til hektene igjen. I de verste tilfellene har jeg måtte legge meg med ekstrem hodepine og sovet i noe slikt som 14-15 timer for å komme til hektene igjen. I boken jeg nevnte tidligere i tråden var det noen selvtester og da havnet jeg i ytterkanten (lengst fra "normalstanden") av det å være introvert så jeg mistenker jeg er litt ekstrem sånn sett. Lenke til kommentar
Btbw Skrevet 2. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2015 Ok. Hm, det kan forklare hvorfor jeg fikk narkolepsi på den ene klasseturen, jeg hadde det kjeke men ikke nok alenetid førte kanskje til at 'nå klarer jeg ikke mer, nå sovner jeg/svimer av'. Måtte også sove 17 timer i døgnet etter en annen tur men da ble jeg litt mobbet. Prøv å ikke bry deg om personlighetstest, jeg ble veldig lei meg av sånne tester. Husk at det er bare der og da og at man forandrer seg hele tiden. Lenke til kommentar
Unlikely Skrevet 4. mai 2015 Del Skrevet 4. mai 2015 Introvert og føler meg presset til å være noe jeg ikke er. Er det større forsamlinger så trekker jeg meg tilbake, da jeg føler det er slitsomt å høre alle prate rundt meg. Det er veldig ukomfortabelt å konstant få spørsmål om hvorfor man er stille, spesielt når man er steder man normalt ikke prater (konsert, kino osv.). Har mer enn nok med å få med meg musikk/film. 2 Lenke til kommentar
Btbw Skrevet 4. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2015 Ok. Kanskje du har noen andre venner som du kan være med eller variere med? Har selv noen 'bråkete' venner men har en som stort sett vil se Tv uten å snakke. Herlig med den variasjonen. Jeg klarer heller ikke lyd/film og snakking samtidig. Noen andre som har lagt merke til hvor mye snakking det er under bilturer, hvorfor kan vi ikke bare kjøre dit vi skal? Lenke til kommentar
Unlikely Skrevet 4. mai 2015 Del Skrevet 4. mai 2015 (endret) Ok. Kanskje du har noen andre venner som du kan være med eller variere med? Har selv noen 'bråkete' venner men har en som stort sett vil se Tv uten å snakke. Herlig med den variasjonen. Jeg klarer heller ikke lyd/film og snakking samtidig. Noen andre som har lagt merke til hvor mye snakking det er under bilturer, hvorfor kan vi ikke bare kjøre dit vi skal? Har en kompis som er veldig avslappende når det gjelder slike ting. TV kan godt nytes i flere timer, kun avbrutt av spørsmålet "mat?". Slike personer er også mye enklere å prate sammen med ellers i hverdagen, siden man er mer komfortabel i deres nærvær. Endret 4. mai 2015 av Unlikely Lenke til kommentar
Btbw Skrevet 5. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2015 Ok. Kanskje du har noen andre venner som du kan være med eller variere med? Har selv noen 'bråkete' venner men har en som stort sett vil se Tv uten å snakke. Herlig med den variasjonen. Jeg klarer heller ikke lyd/film og snakking samtidig. Noen andre som har lagt merke til hvor mye snakking det er under bilturer, hvorfor kan vi ikke bare kjøre dit vi skal? Har en kompis som er veldig avslappende når det gjelder slike ting. TV kan godt nytes i flere timer, kun avbrutt av spørsmålet "mat?". Slike personer er også mye enklere å prate sammen med ellers i hverdagen, siden man er mer komfortabel i deres nærvær. Ok det er bra, da kan du kanskje være med han oftere? I sånne store sosiale settinger så kan du kanskje gå og lage deg en kopp te, gå ut for en røyk eller lignende eller gå på do når du "kjenner det". Eller så kan du bare kutte de ut. Moren min snakker absolutt hele tiden og jeg er med hun hver dag, hm. Holder ut en stund men så eksploderer jeg, i hvert fall inni meg. Hm. Er det sånn at du får panikkanfall hvis ting går for fort og du får uventede spørsmål f.eks? Lenke til kommentar
Btbw Skrevet 6. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2015 Fant denne, hva synes dere om den: http://www.theatlantic.com/magazine/archive/2003/03/caring-for-your-introvert/302696/ 1 Lenke til kommentar
Unlikely Skrevet 6. mai 2015 Del Skrevet 6. mai 2015 Føler meg mer og mer "meg selv" etter jeg har lest slike artikler. Får en litt god følelse av å bli forstått og akseptert. Som sjenert introvert er det ganske godt å bare kunne være meg. Lenke til kommentar
Btbw Skrevet 6. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2015 (endret) Skal kanskje begynne på jobben igjen etter å ha vert arbeidsledig siden jul. Hm. Plutselig ble det veldig trygt og godt hjemme, men bør vel bare kaste meg uti det? Endret 6. mai 2015 av Btbw Lenke til kommentar
Btbw Skrevet 18. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2015 Kom på en ny ting til diskusjonen. De periodene man er introvert kan det være at man har mange hemmeligheter som man er redd for skal bli avslørt. Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Kom på en ny ting til diskusjonen. De periodene man er introvert kan det være at man har mange hemmeligheter som man er redd for skal bli avslørt. Høres mer ut som paranoia enn introvert. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 (endret) Om det er paranoia veit eg ikkje, men eg ser ikkje noko direkte kopling til det å vere introvert, som for øvrig er ein permanent tilstand. Det er ikkje sånn at du er introvert i 5 timar, så ikkje i 5 timar. Endret 18. mai 2015 av Zeph 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå