Gå til innhold

PS4 - B.L.O.D og uendelig eject-problemer

Anbefalte innlegg

Har en 8 mnd gammel PS4 som etterhvert har fått to irriterende feil:

1. Blue Light of Death (eller lignende)

Når jeg slår på PS4, pulserer det blå lyset en god stund før den slår seg av igjen. Jeg har forstått at dette kan komme av manglende signal til/fra TVen. Jeg opplever også at jeg PS4 slår seg på uten at videosignalet går gjennom, men jeg hører lyden.

Oppsettet mitt er PS4 -> Denon Receiver -> LG LED

2. Fra tid til annen begynner PS4 å kjøre en uendelig eject-omgang. Da kjører den eject hvert 10 sek. frem til jeg slår av maskinen. Har forsøket et par fikser på dette problemet, men det kommer stadig tilbake.

Spørsmål: Har andre opplevd lignende og hva har dere gjort? Jeg er egentlig mest fristet til å reklamere kjøpet og få en ny maskin. Gidder ikke jobbe gjennom flere titalls artikler/youtube-videoer som har fungert for noen, og ikke ordner saken med sikkerhet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvd å koble direkte til tv? Og har du noe lys i neon eller i lysrør inærheten av PS4?

Skal teste direkte i TV. Har ikke noe lysrør/neon i nærheten. PS4 står i et eget kammer i TV-benken.

La oss si at det funker direkte i TVen, hvor ligger da feilen? Da er det et kommunikasjonsproblem i signalrekka da?

Nevnte forresten ikke at det kan virke som om det har betydning at jeg slår på/ikke slår på receiveren før jeg slår på PS4en. Har dog ikke klart å luke ut hvor problemet ligger. Resultatet av at jeg slår på TV, receiver og PS4 varierer fra alt funker, video kommer ikke gjennom, til at PS4 får en blue light of death situasjon.

Lenke til kommentar

Kan være et såkalt handshake problem. Hvor receiver og PS4 ikke kommuniserer som dem skal via HDMI. Om det viser seg at problemet med bilde blir borte når du går direkte til tv. Så ville jeg prøvd flere HDMI innganger på receiver. Om det ikke hjelper så kan du ha en litt vrang receiver.

Jeg har hatt en receiver ifra Onky som stadig vekk nektet å kommunisere med PS3 for noen år siden.

Ang eject så prøv å hold inne power knappen til PS4 piper 2 ganger. Vent 30sek og til alt av lys på maskinen er av. Ta så ut strøm ledningen. Hold inne power knappen i noen sekunder. Vent 3 min og start opp igjen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...