Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Svart skjerm etter hvilemodus / av og til bluescreen.

Anbefalte innlegg

I det siste har laptopen min med windows 8.1 bare gått til svart skjerm etter hvilemodus. Må trykke den av for å kunne starte den på nytt. Dette skjer hver gang jeg skal starte den fra hvilemodus.

Har fått bluescreen et par ganger også. Den sier: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA. Vet ikke om dette har en sammenheng, men disse to problemene oppstod ca samtidig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forsøk å oppgradere driverne, og da spesielt for sentrale komponenter som chipset og skjermkokrt. Driverne finner du på laptop-produsentens hjemmeside.

Hvis du finner dumpfila etter blåskjermen og poster den her, så kan jeg eller andre her analysere den for å finne en sannsynlig årsak. Dumpfila finner du valigvis under c:\windows eller c:\windows\minidump og har et filnavn som slutter på .dmp

Kunne vært nytttig med litt informasjon om f.eks hvilken PC du har og om det er gjort noen erndringer i det siste.

Endret av Kongeskipet
Lenke til kommentar

Forsøk å oppgradere driverne, og da spesielt for sentrale komponenter som chipset og skjermkokrt. Driverne finner du på laptop-produsentens hjemmeside.

Hvis du finner dumpfila etter blåskjermen og poster den her, så kan jeg eller andre her analysere den for å finne en sannsynlig årsak. Dumpfila finner du valigvis under c:\windows eller c:\windows\minidump og har et filnavn som slutter på .dmp

Kunne vært nytttig med litt informasjon om f.eks hvilken PC du har og om det er gjort noen erndringer i det siste.

http://www.filedropper.com/022715-5406-02

Her er dump filen.

Pc: samsung NP740U3E-A02SE

Lenke til kommentar

Probably caused by : tcpip.sys ( tcpip!RssDeleteBinding+8a )

Et raskt søk tyder på at tcpip.sys kan være relatert til nettverkskort. Ville forsøkt å oppgradere driver for alle nettverkskort.

Er det noe mønster på når blåskjermen kommer? Er det like etter du starter den fra hvilemodus?

Lenke til kommentar

Et raskt søk tyder på at tcpip.sys kan være relatert til nettverkskort. Ville forsøkt å oppgradere driver for alle nettverkskort.

Er det noe mønster på når blåskjermen kommer? Er det like etter du starter den fra hvilemodus?

Jeg har de nyeste driverne.

Blåskjermen kommer etter jeg har tatt pcen på etter å ha måtte slått den av pga svart skjerm(pga hvilemodus), men det skjer ikke alltid. Når pcen først er kommet på funker den som den skal.

Endret av katt3n
Lenke til kommentar

Løste seg når jeg huket av for "Tillatt datamaskinen å slå av denne enheten for å spare strøm" på nettverkskortene.

Rart...

Endret av katt3n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...