Gå til innhold

Ny gaming-PC (stasjonær) ca 10 000 - 12 000

Anbefalte innlegg

Hei! Har ønske om å kjøpe ny PC, da min nåværende begynner å bli gammel, tross oppgraderinger (det jeg har nå står i signaturen).

Har snuset litt på følgende fra Komplett.no: https://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10983

Ønsker primært en gaming-PC til 10 000 - 12 000 kr ekskl. skjerm, mus, tastatur o.l. Ønsker imidlertid å kjøpe en skjerm i tillegg, en god 24" er ønskelig. Spiller for tiden mest strategi- og skytespill. Har ønske om SSD. PC-en blir ellers brukt til litt surfing, tekst- og bildebehandling. Har ikke planer om å overklokke. Ønsker også mulighet til å eventuelt bytte skjermkortet om noen år ved behov (er PSU god nok?). Trenger jeg mer enn 8gb minne? Må ha OS inkludert. Lurer også på om det er dumt å kjøpe nå, ettersom AMD kommer med nye skjermkort om ikke lenge. Lurer også på om Komplett HAF 912 er et bedre valg av kabinett. Ca like dyrt som det jeg har valgt, men har en 200mm vifte i front, en på topp og en 120mm bak istedenfor Corsair Graphite med 2x 120mm front og en 120mm bak.

Har endret litt på konfigurasjoner, slik at endelig pris (ekskl. skjerm) kom på ca 11 400 kr. Fra standardkonfigurasjonen til 8000 kr har jeg endret følgende:

- Lagt til ASUS DVD Writer

- Endret kabinett til Corsair Graphite 230T Midi Tower Sort

- Endret skjermkort til Gainward GeForce GTX 970

- Endret primærharddisk til Corsair Force series LX SSD 256GB og lagt til Toshiba Desktop 1TB SATA

- Fjernet tastatur

Hva synes folket? Hvilken skjerm burde jeg i tillegg kjøpe? :-)

Oppsummering av det jeg har endt opp med så langt:

• ASUS DVD Writer, DRW-24F1ST
  • Corsair Graphite 230T Midi Tower Sort
  • Cooler Master B500 VER.2, 500W PSU
  • Intel Core i7-4790
  • ASUS B85M-G, Socket-1150
  • HyperX Fury DDR3 1600MHz 8GB Black
  • Gainward GeForce GTX 970 4GB PhysX CUDA
  • Corsair Force series LX SSD 256GB 2.5”
  • Toshiba Desktop 1TB SATA 3.0
Endret av magneman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det bare er gaming, hadde jeg ikke kjøpt helt ny pc, i5 2500 er fremdeles brukbar til en del gaming selv om det vil hjelpe med litt høyere klokkehastighet. Særlig på strategi spill. Så er det nok ikke verdt prisen å bytte noe som funger med mindre du er sikker på du for solgt den du har eller trenger den til noe annet.

Så var jeg deg ville jeg heller kjøpt skjermkort + SSD i første omgang og heller ta stilling ting å kjøpe resten.

HD 7850 er fortiden ganske så gammelt, klarer knapt full HD på low for de fleste spillene i dag, selv R9 280x eller R9 290x eller GTX 970 vil være merkbar oppgradering til lav pris.

Amd kommer nok med R9 380-390 mot sommeren, så da må muligens nvidia sette ned prisen eller komme med nye frabrikkoverklokket skjermkort. Så ja noe lønnsomt er det å vente, eller kjøpe brukt hvis du trenger noe nå.

Velger du å kjøpe ny vil jeg anbefale 600 watt psu så har du litt du kan oppgradere også.

Er gaming skjerm mest viktig, er AOC G2460PQU bra til prisen, men den har vel ikke nvidia 3d vision hvis du har planer å bruke det.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...