Gå til innhold

Cdon, bryter angrerett loven og dårlig kundeservice?


Anbefalte innlegg

Hei!

Har kjøpt et lydprodukt av cdon, som jeg skal returnere på angrerett. Cdon mener at produktet ikke skal ha vært prøvd på noen måte for at angreretten skal gjelde. Du får altså ikke engang teste at produktet fungerer, fordi da er angreretten vekk.

Utifra det jeg forstår er vel det direkte brudd på angrerett loven? Så lenge varen leveres tilbake i samme stand og mengde skal vel angreretten i 14 dager gjelde?

 

Returadresse og retur info må man også faktisk kontakte dem på mail for å få, pluss at en av de på chatten gav meg en helt syk returadresse som minnet kraftig om svindel, spesielt da det overhodet ikke var den adressen jeg fikk på mail at jeg skulle sende til, WTF?

Returadressen dems er også tydeligvis ganske hemmelig, da du faktisk må kontakte dem for å få den!

 

Har handlet en del ting på Cdon, men jeg ser nå at jeg tørr ikke handle ting der som er dyre, da jeg er engstelig for at cdon skal "finne skade" eller lignende på produktet som ikke er der. Har hørt litt av hvert.

 

Men de bryter jo ganske åpenbart angrerett loven?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CDON har uttalt seg i media om dette flere ganger. Saken er at CDON er en svenskeid nettbutikk, og angreretten i Sverige er langt strengere enn den er i Norge. Det de har gjort er å oversette den svenske teksten. Selv har jeg benyttet meg av angreretten på CDON flere ganger, helt problemfritt. Forrige gang sendte jeg tilbake en Xbox One. Da hadde jeg til og med brutt forseglingen og testet produktet før jeg sendte det tilbake. Det er noe lang behandlingstid, ettersom varen først skal innom et godssenter i Oslo, før det sendes til et lager i Sverige, men gikk helt problemfritt.

 

Vi har oversatt den svenske teksten. Dette er ingen unnskyldning for å gjøre feil, men en forklaring på hvorfor dette har skjedd. Den norske versjonen av loven er strengere enn den svenske, skriver Mikael Olander, administrerende direktør for CDon og MTG (Modern Times Group) Internet Retailing.

 

http://www.dinside.no/822254/cdon-brot-angrerettloven

Lenke til kommentar

Jeg trodde det var slik med den gamle angrerettsloven, men med någjeldende angrerettslov er det i alle fall ingen forskjell på den svenske og den norske: Begge bygger på det samme EU-direktivet. Så i dag er ikke det noen forklaring. Dessuten er jo det der fem-seks år siden, de bør jo nesten ha ordnet det nå.

Lenke til kommentar

CDON har uttalt seg i media om dette flere ganger. Saken er at CDON er en svenskeid nettbutikk, og angreretten i Sverige er langt strengere enn den er i Norge. Det de har gjort er å oversette den svenske teksten. Selv har jeg benyttet meg av angreretten på CDON flere ganger, helt problemfritt. Forrige gang sendte jeg tilbake en Xbox One. Da hadde jeg til og med brutt forseglingen og testet produktet før jeg sendte det tilbake. Det er noe lang behandlingstid, ettersom varen først skal innom et godssenter i Oslo, før det sendes til et lager i Sverige, men gikk helt problemfritt.

 

Vi har oversatt den svenske teksten. Dette er ingen unnskyldning for å gjøre feil, men en forklaring på hvorfor dette har skjedd. Den norske versjonen av loven er strengere enn den svenske, skriver Mikael Olander, administrerende direktør for CDon og MTG (Modern Times Group) Internet Retailing.

 

http://www.dinside.no/822254/cdon-brot-angrerettloven

Jaha, når jeg skrev Mail til dem om at jeg ønsket å returnere, stod det i svaret jeg fikk:

"Hei!

Vær oppmerksom på at produktet må være ubrukt for at din angrerett skal være gyldig. Om varen er plombert, skal denne være ubrutt. Om varen har vært i bruk, eller er skadet, slik at vi ikke kan selge den, kan vi ikke akseptere returen".

Altså, det må jo være lov å sjekke at produktet fungerer! Hva er poenget med angrerett hvis man ikke får åpne eller teste?

 

Har sendt lydproduktet inn nå, så jeg håper virkelig at jeg er like heldig som du at de tar den tilbake uten noe spetakkel. Produktet har selvsagt ingen skader, og fremstår som nytt.

 

Hva er mine rettigheter om de ikke skulle akseptere returen? Alt jeg har gjort er å åpne produktet og sjekket at det fungerte.

Lenke til kommentar

Hva slags lydprodukt er dette?

 

Når det gjelder ørepropper/øreplugger er det vel regnet som en hygieneartikkel. Hygieneartikler er ikke omfattet av angreretten, fordi de ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde så fort de er brukt én gang. Derfor gjelder angrerettloven kun på uåpnede forpakninger med ubrutt forsegling.

 

Dette går under angrerettloven §22, punkt B og G.

Lenke til kommentar

 

CDON har uttalt seg i media om dette flere ganger. Saken er at CDON er en svenskeid nettbutikk, og angreretten i Sverige er langt strengere enn den er i Norge. Det de har gjort er å oversette den svenske teksten. Selv har jeg benyttet meg av angreretten på CDON flere ganger, helt problemfritt. Forrige gang sendte jeg tilbake en Xbox One. Da hadde jeg til og med brutt forseglingen og testet produktet før jeg sendte det tilbake. Det er noe lang behandlingstid, ettersom varen først skal innom et godssenter i Oslo, før det sendes til et lager i Sverige, men gikk helt problemfritt.

 

Vi har oversatt den svenske teksten. Dette er ingen unnskyldning for å gjøre feil, men en forklaring på hvorfor dette har skjedd. Den norske versjonen av loven er strengere enn den svenske, skriver Mikael Olander, administrerende direktør for CDon og MTG (Modern Times Group) Internet Retailing.

 

http://www.dinside.no/822254/cdon-brot-angrerettloven

Jaha, når jeg skrev Mail til dem om at jeg ønsket å returnere, stod det i svaret jeg fikk:

"Hei!

Vær oppmerksom på at produktet må være ubrukt for at din angrerett skal være gyldig. Om varen er plombert, skal denne være ubrutt. Om varen har vært i bruk, eller er skadet, slik at vi ikke kan selge den, kan vi ikke akseptere returen".

Altså, det må jo være lov å sjekke at produktet fungerer! Hva er poenget med angrerett hvis man ikke får åpne eller teste?

 

Har sendt lydproduktet inn nå, så jeg håper virkelig at jeg er like heldig som du at de tar den tilbake uten noe spetakkel. Produktet har selvsagt ingen skader, og fremstår som nytt.

 

Hva er mine rettigheter om de ikke skulle akseptere returen? Alt jeg har gjort er å åpne produktet og sjekket at det fungerte.

 

 

Er ikke poenget med angreretten at kunden skal ha mulighet til å prøve og se produktet som om det var utstilt i butikken? Min kundebehandler oppførte seg ikke slik i det hele tatt, og det var fra samme butikk.

Lenke til kommentar

Hva slags lydprodukt er dette?

 

Når det gjelder ørepropper/øreplugger er det vel regnet som en hygieneartikkel. Hygieneartikler er ikke omfattet av angreretten, fordi de ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde så fort de er brukt én gang. Derfor gjelder angrerettloven kun på uåpnede forpakninger med ubrutt forsegling.

 

Dette går under angrerettloven §22, punkt B og G.

Lydplanke, så det er nok ikke en hygiene artikkel.

 

 

 

 

CDON har uttalt seg i media om dette flere ganger. Saken er at CDON er en svenskeid nettbutikk, og angreretten i Sverige er langt strengere enn den er i Norge. Det de har gjort er å oversette den svenske teksten. Selv har jeg benyttet meg av angreretten på CDON flere ganger, helt problemfritt. Forrige gang sendte jeg tilbake en Xbox One. Da hadde jeg til og med brutt forseglingen og testet produktet før jeg sendte det tilbake. Det er noe lang behandlingstid, ettersom varen først skal innom et godssenter i Oslo, før det sendes til et lager i Sverige, men gikk helt problemfritt.

 

Vi har oversatt den svenske teksten. Dette er ingen unnskyldning for å gjøre feil, men en forklaring på hvorfor dette har skjedd. Den norske versjonen av loven er strengere enn den svenske, skriver Mikael Olander, administrerende direktør for CDon og MTG (Modern Times Group) Internet Retailing.

 

http://www.dinside.no/822254/cdon-brot-angrerettloven

Jaha, når jeg skrev Mail til dem om at jeg ønsket å returnere, stod det i svaret jeg fikk:

"Hei!

Vær oppmerksom på at produktet må være ubrukt for at din angrerett skal være gyldig. Om varen er plombert, skal denne være ubrutt. Om varen har vært i bruk, eller er skadet, slik at vi ikke kan selge den, kan vi ikke akseptere returen".

Altså, det må jo være lov å sjekke at produktet fungerer! Hva er poenget med angrerett hvis man ikke får åpne eller teste?

 

Har sendt lydproduktet inn nå, så jeg håper virkelig at jeg er like heldig som du at de tar den tilbake uten noe spetakkel. Produktet har selvsagt ingen skader, og fremstår som nytt.

 

Hva er mine rettigheter om de ikke skulle akseptere returen? Alt jeg har gjort er å åpne produktet og sjekket at det fungerte.

 

 

Er ikke poenget med angreretten at kunden skal ha mulighet til å prøve og se produktet som om det var utstilt i butikken? Min kundebehandler oppførte seg ikke slik i det hele tatt, og det var fra samme butikk.

 

Det var min oppfatning også. Jeg antar jeg har loven på min side i denne saken.

Har selv handlet mye på cdon, men ikke spesielt dyre greier, noe jeg ikke kommer til å gjøre i fremtiden når de reagerer slik når man skal returnere.

Det er jo først når du skal returnere et produkt at du får se hvordan kundeservicen er. Jeg tror jeg ble forsøkt svindlet av en på kundeservice Chat. Ja det høres rart ut, men du hadde begynt å lure om du hadde sett adressen jeg "liksom" skulle returnere til. Sendte mail og fikk korrekt adresse(som overhodet ikke var lik den jeg fikk i chatten).

 

Jeg tror også at angreretten/åpent kjøp 14 dager(det er vel det samme?) er der fordi du som kunde skal kunne se og småprøve produktet slik at du blir fornøyd. Utifra det de sa til meg på mail som jeg siterte over, virker det som om de ikke er ute etter at du skal bli fornøyd, men at de skal ha mest mulig cash.

Det at returadressen deres er "hemmelig" og at de ikke har et tlf nummer(som er ganske uvanlig for en såpass stor butikk som cdon er), gjør meg faktisk litt engstelig og redd for å handle dyre produkter der i tilfelle jeg må returnere. Ser det er mange på facebook siden deres og ellers på nettet som har hatt mye ekle opplevelser ved retur av ting til cdon. Noen har vært heldige, men utifra det jeg leser er det vel et fåtall som er fornøyd med retursituasjoner til cdon(?).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...