Gå til innhold

Har blitt anb. MSI GeForce GTX 980 4GB PhysX CUDA, er dette et ålreit skjermkort?


v@ffel

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Skal bygge ny gaming PC og har blitt anbefalt MSI GeForce GTX 980 4GB PhysX CUDA (GTX 980 4GD5 OCV1), men er usikker da jeg ikke finner noen reviews av kortet. MSI er også relativt sparsomme med informasjon, stort sett er det hele sider med reviews og awards, men ikke på dette kortet. Det jeg finner på MSI sin produktside av reviews er for et annet skjermkort (MSI GeForce GTX 980 Gaming). Komplett mener selv dette er et ypperlig skjermkort.

 

Noen som har erfaring med dette skjermkortet? Pros/cons? Ser at det på MSI sine hjemmesider ikke ligger under Gaming kategorien, men under Overclocking kategorien.

 

På forhånd takk for tilbakemeldinger :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du hatt det i 970 og har du hatt msi 970? Hvis ikke så vil det bli det kaldeste kortet av de du har hatt :rofl:

Av de 15 stk 970 jeg folder med er msi mest stille, men så har ikke jeg hatt G1 da..

Men de en-kjølerene støyer mest.

Eneste gangen jeg testet 970 var jo der oppe på serverrommet^^

 

X70 er for budsjettmannen :green::rofl:

Lenke til kommentar

Skal du ikke klokke så kjøp hva du vil.

Det er bare kjølerene som er forskjell på de kortene om man ser bort i fra produsenters egen klokking man kan gjøre selv med en slider.

 

Det er først når du belaster kortet hardt og viftene spinner opp de kjølerene med 1 vifte vil bråke mer en de med 2.

Bedre en de med 2 kjølere kan man ikke si noe om, det er jo den samme brikken og i 970-serien er det lite produsentmodding av betydning.

Lenke til kommentar

Kortet du lenker til i post#1 har en radial vifte. Denne viften dumper luften UT av kabinettet. Dette er fra et termisk standpunkt smart, fordi den varme luften som kommer fra skjermkort blir trykket rett ut av kassa. Dette er vifter som kan brukes f.eks i SLI, eller hvis man har et trangt kabinett med dårlige kjøleegenskaper. Denne typen vifte er liten og vil spinne raskere og bråke mer.

 

Den andre type vifter på skjermkort er aksialvifter, F.eks som her http://www.prisjakt.no/product.php?p=2809955

Denne type vifter dumper luften inne i kabinettet, slik at det er kabinettviftene som til syvende og sist må få luften ut av kassa. Fordelen med disse viftene er at man kan ha flere og større vifter på skjermkortet. De vil spinne med lavere hastighet og bråke mindre.

 

Har man god luftgjennomstrømning i kabinett, og bare skal ha ett skjermkort, vil aksialvifte alltid være beste valg.

 

Edit: Kan legges til at hvis du ikke bryr deg så mye om noe økt støy (mange som driter i dette..) og du får tak i skjermkortet fra post#1 noen hundrelapper billigere så kan du bare ta det. Teknologien i bunn er den samme.

Endret av Kyrre S.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Har du hatt det i 970 og har du hatt msi 970? Hvis ikke så vil det bli det kaldeste kortet av de du har hatt  :rofl:

Av de 15 stk 970 jeg folder med er msi mest stille, men så har ikke jeg hatt G1 da..

Men de en-kjølerene støyer mest.

 

Spm: folding,,hvilket kort gir mest ? Poeng/kost? 970 eller 980? (Fant ikke noe passende tråd)

Lenke til kommentar

Det finnes så mange prosjekter som gir forskjellig ppd, men 970 ligger som regel på 270ish i snitt og 980 på 330ish i snitt.

 

Jeg kjøper 970 når jeg skal ha 10+ kort i foldemaskiner

2 slike gir 270w lett klokket totalt for hele riggen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...