ExpensiveGameFinder Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 ^^ Folde på cpu? Lenke til kommentar
Mekke-Larsen Skrevet 10. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2015 ^^ Folde på cpu? Ja. Noen må jo det og. Neida, men hvorfor ikke, CPU må jeg jo ha uansett. Har ikke så greie på det, men 4790K tror jeg gir endel poeng. Den har "Turbo Boost", fra 4.0 til 4.4 GHz. Betyr det at den klokkes til 4.4 under enhver 100% load? Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 ^^ Folde på cpu? Ja. Noen må jo det og. Neida, men hvorfor ikke, CPU må jeg jo ha uansett. Har ikke så greie på det, men 4790K tror jeg gir endel poeng. Den har "Turbo Boost", fra 4.0 til 4.4 GHz. Betyr det at den klokkes til 4.4 under enhver 100% load? Ikke nødvendigvis, min ville bare gå til 4.2 av en eller annen grunn. Så da var det oc som gjaldt Folde på gpu og eller? Lenke til kommentar
Mekke-Larsen Skrevet 10. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2015 Ikke nødvendigvis, min ville bare gå til 4.2 av en eller annen grunn. Så da var det oc som gjaldt Folde på gpu og eller? Ja, hehe, men må vente litt med skjermkort... Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 ^^ Oja men ikke forvent noen super ppd Lenke til kommentar
Mekke-Larsen Skrevet 11. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2015 ^^ Oja men ikke forvent noen super ppd Nei, vet. Men blir morro fordet. Lenke til kommentar
Mekke-Larsen Skrevet 11. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2015 Et spørsmål til. Hvis jeg kjøper denne: https://www.komplett.no/noctua-na-syc2-sleeved-y-cable/816900 Og plugger 3-pins viftene (via denne) til molex på PSU - vil jeg få full effekt på viftene? (Jeg har allerede overgang fra molex til 3-pins vifte, men jeg trenger flere kontakter.) Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 11. mars 2015 Del Skrevet 11. mars 2015 Kjøp heller en slik http://techbay.no/product.html/lamptron-viftestyring-fc3-sort?category_id=153 Eller bedre en slik http://techbay.no/product.html/lamptron-viftestyring-fc9-sort?category_id=153 Men ja, det blir full effekt på viftene ved å koble seg direkte mot molex, så fremt det ikke er loddet inn motstand på kabelen. Lenke til kommentar
Mekke-Larsen Skrevet 11. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2015 (endret) Kjøp heller en slik http://techbay.no/product.html/lamptron-viftestyring-fc3-sort?category_id=153 Eller bedre en slik http://techbay.no/product.html/lamptron-viftestyring-fc9-sort?category_id=153 Men ja, det blir full effekt på viftene ved å koble seg direkte mot molex, så fremt det ikke er loddet inn motstand på kabelen. Den fra molex til 3-pins vifte følger med kabinettet/viftene, så det må jo isåfall være den jeg lenket til som var "feil". Men det står ingenting om motstand, så det er sikkert i orden. Ja, så litt på slike kontrollere. I bunn og grunn kult det, men jeg vil ha det litt enkelt. Takk for hjelpen. Må ha alt inn med teskje, hehe. Men kan 1x molex drive 3 kabinettvifter? Endret 11. mars 2015 av Mekke-Larsen Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 11. mars 2015 Del Skrevet 11. mars 2015 (endret) Ja du kan drive maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaange vifter på en molex. Edit: 11A skal du få på en molex. Hvor mye trekker ei normal vifte mon tro... 0,7A? Du kan nok fint drive 10+ vifter på en molex, tar da ikke høyde for varmeutvikling i kabel. Endret 11. mars 2015 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Mekke-Larsen Skrevet 11. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2015 Det er bra. Skal sette opp en fjerde vifte. I optional fan slot. Da blir det nok bra kjøing. Lenke til kommentar
Mekke-Larsen Skrevet 13. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2015 Nå har jeg fått kjøleren. Jeg lurer på noe. - Den platen som skal stå bak på hovedkortet, den virker jo helt symmetrisk, men det er noen ulikheter i hullene (de som ikke er i bruk ved standard oppsett). Har det noe å si hvilken vei jeg setter den på? - Det er en slags isoleringstape på baksiden av platen. Kan jeg ta av denne? Det står jeg ikke skal ta av tapen på "håndtaka" som vender inn mot kortet. Lenke til kommentar
War Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Jeg tar av på mine , det er jo en socketbakplate der som må ha plass. Har nok lite å si. Monter den sånn at bena på den tar i hk først. Lenke til kommentar
War Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 (endret) Den lar jeg stå ja, tenkte med på gummimatte som faller av når man løfter opp. Typisk socket 2011 Det eneste man må gjøre rett er å sette skruene i kjøleren i rett hull av de 3. Endret 13. mars 2015 av War Lenke til kommentar
Mekke-Larsen Skrevet 13. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2015 Ja, det skjønte jeg da. Det jeg tenkte på, var de små hullene innpå plata. Det er jo ikke symmetri der. Men på den videoen som ble postet tidligere her så jeg at han hadde den siden med det lille hullet oppover, om kortet står slik det står inne på maskinen. Da tar jeg av den tapen på baksiden da. Det er sikkert meningen at man kan montere noe vannkjøling på den plata? Takker. Nå gjenstår det bare å få 1 ting; rensemiddel... Lenke til kommentar
War Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Alt er lov, det passer når det passer. På mine 1155-kjølere måtte jeg klippe plata i to for å få de til å funke med 1150. det viktigste er bare at bena er inntil. Lenke til kommentar
Mekke-Larsen Skrevet 13. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2015 Ja, det er jo egnetlig bare 4 stoppskiver... Fikser nok dette lett, får bare litt noia når ting koster penger. Lenke til kommentar
Mekke-Larsen Skrevet 14. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2015 Bruker dere antistatisk matte/snor? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 Nei. Bare ta på kabinettet av og til så lades du ut. Ikke stå på teppe kanskje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå