Gå til innhold

Kjappe spørsmål om komponenter til ny maskin (CPU/HK/kjøler)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

^^

Folde på cpu?

Ja. ;) Noen må jo det og. ;) Neida, men hvorfor ikke, CPU må jeg jo ha uansett.

Har ikke så greie på det, men 4790K tror jeg gir endel poeng. Den har "Turbo Boost", fra 4.0 til 4.4 GHz. Betyr det at den klokkes til 4.4 under enhver 100% load?

Lenke til kommentar

^^

Folde på cpu?

Ja. ;) Noen må jo det og. ;) Neida, men hvorfor ikke, CPU må jeg jo ha uansett.

Har ikke så greie på det, men 4790K tror jeg gir endel poeng. Den har "Turbo Boost", fra 4.0 til 4.4 GHz. Betyr det at den klokkes til 4.4 under enhver 100% load?

Ikke nødvendigvis, min ville bare gå til 4.2 av en eller annen grunn. Så da var det oc som gjaldt :p

Folde på gpu og eller?

Lenke til kommentar

Kjøp heller en slik

http://techbay.no/product.html/lamptron-viftestyring-fc3-sort?category_id=153

Eller bedre en slik

http://techbay.no/product.html/lamptron-viftestyring-fc9-sort?category_id=153

Men ja, det blir full effekt på viftene ved å koble seg direkte mot molex, så fremt det ikke er loddet inn motstand på kabelen.

Den fra molex til 3-pins vifte følger med kabinettet/viftene, så det må jo isåfall være den jeg lenket til som var "feil". Men det står ingenting om motstand, så det er sikkert i orden.

Ja, så litt på slike kontrollere. ;) I bunn og grunn kult det, men jeg vil ha det litt enkelt.

Takk for hjelpen. Må ha alt inn med teskje, hehe. :p

Men kan 1x molex drive 3 kabinettvifter?

Endret av Mekke-Larsen
Lenke til kommentar

Ja du kan drive maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaange vifter på en molex.

Edit:

11A skal du få på en molex.

Hvor mye trekker ei normal vifte mon tro... 0,7A?

Du kan nok fint drive 10+ vifter på en molex, tar da ikke høyde for varmeutvikling i kabel.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Nå har jeg fått kjøleren. :)

Jeg lurer på noe.

- Den platen som skal stå bak på hovedkortet, den virker jo helt symmetrisk, men det er noen ulikheter i hullene (de som ikke er i bruk ved standard oppsett). Har det noe å si hvilken vei jeg setter den på?

- Det er en slags isoleringstape på baksiden av platen. Kan jeg ta av denne? Det står jeg ikke skal ta av tapen på "håndtaka" som vender inn mot kortet.

Lenke til kommentar

Den lar jeg stå ja, tenkte med på gummimatte som faller av når man løfter opp. Typisk socket 2011

Det eneste man må gjøre rett er å sette skruene i kjøleren i rett hull av de 3.

Endret av War
Lenke til kommentar

Ja, det skjønte jeg da. :p Det jeg tenkte på, var de små hullene innpå plata. Det er jo ikke symmetri der. Men på den videoen som ble postet tidligere her så jeg at han hadde den siden med det lille hullet oppover, om kortet står slik det står inne på maskinen.

Da tar jeg av den tapen på baksiden da. Det er sikkert meningen at man kan montere noe vannkjøling på den plata?

Takker. ;) Nå gjenstår det bare å få 1 ting; rensemiddel... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...