norhobo Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Hei. eg har en Cbr 125 som trekker til venstre. det er ikkje noke problem å kjøre med den, men lurer på hva som kan gjøre dette. eg har hatt sykkelen i 5 år, og har hatt en lavfartsvelt for 4år siden der sykkelen sklei i sving ca 20km/t. men eg har ikkje merka det før ifjord da eg skulle prøve å slippe rattet for å sjå, og da merka eg det litt. men no etter eg skifta dekk så føler eg det har blitt litt verre. Hendelen er litt bøyd fra denne velten(blei bøyd inn i tanken) (se bilde) tusen takk for svar Lenke til kommentar
PetterK445 Skrevet 1. mars 2015 Del Skrevet 1. mars 2015 Kjent problem. Det kan være mange ting. Du får sjekke at hjulene er sentrert vertikalt og at hjullagrene er i orden. Kan også være slakk i gaflene. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 Veldig vanlig at øvre og nedre styrebro vrir seg i forhold til hverandre. Gaffelen og hjulet vil da stå skjevt. Føles det som styret går i et hakk ca. midt på er det styrelagrene. Lenke til kommentar
norhobo Skrevet 2. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2015 takker for svar chrisfox og sedsberg. hjullagrene har eg sjekket og dem virket fine. det føles ikkje som et hakk midt på styret. men lurte og på om det er logisk at den trekker til siden når hendelen er bøyd litt. er jo ikkje mye som skal til for å svinge . Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 Hvis den har fått seg en smell så kan det godt hende at gaflene (styrebroene) er vridd. Skal ikke nødvendigvis så mye til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå