Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

liker dere å få/gi klemmer?

Liker dere å gi/få klemmer?  

38 stemmer

1. 1. Liker dere å gi klemmer?

• JA!
      15
    • Nei
      5
    • kommer ann på hvem det er
      17
    • Jeg gjør det av høffelighet
      1
  2. 2. Føles det godt å klemme?

• Ja
      29
    • Nei
      6
    • Aner ikke
      3

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er ikke noe glad i klemmer. Jeg ser ikke poenget i å gi eller få klemmer. Det gir meg ingen ting. Alle som kjenner meg er klar over at jeg ikke liker det. Det er fordi jeg sjeldent tar iniativ til det.

Hvorfor er det slik at noen liker å få/gi klemmer? Hva for dere klemmere ut av det? Føles det godt å gi/få klem?

En sjelden gang gir jeg klemmer, men da er jeg veldig glad i den personen som får klemmen. Jeg kan fint klare å ikke gi det.

Er jeg bare helt merkelig som ikke synes noe om klemmer? Det er ikke ubehagelig, men det gir meg ingen ting, så jeg gidder ikke.

Anonymous poster hash: a9e48...eff
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det å være nær en person, det gir deg en følelse av at noen bryr seg om deg, selv om det bare er et klapp på skulderen så gir det en trøstende og god følelse. Uansett om jeg vet personen sikkert ikke innerst inne bryr seg, men akkurat der og da føles det trøstende/godt. Det er min mening iallfall.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Det å være nær en person, det gir deg en følelse av at noen bryr seg om deg, selv om det bare er et klapp på skulderen så gir det en trøstende og god følelse. Uansett om jeg vet personen sikkert ikke innerst inne bryr seg, men akkurat der og da føles det trøstende/godt. Det er min mening iallfall.

Takk for utfyllende svar :)

Anonymous poster hash: a9e48...eff

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg er ikke noe glad i klemmer. Jeg ser ikke poenget i å gi eller få klemmer. Det gir meg ingen ting. Alle som kjenner meg er klar over at jeg ikke liker det. Det er fordi jeg sjeldent tar iniativ til det.

Kommer vel litt ann på oppvekst (og hva en er vant med), samt personlighet. I familien min og når jeg vokste opp, var det ikke vanlig å gi klemmer. Spessielt ikke til de av samme kjønn, selv om det var familie, søsken. Tror aldri jeg ga min far en klem (så langt tilbake jeg husker), et fåtall av ganger med min mor og aldrig med mine 2 brødere. Vi hadde et ok forhold.

Jeg har avensjon mot å gi menn/gutter en klem. Selv gode venner! Men mulige sexpartenere (eller samborere) kan få en klem, hvis jeg tror det er riktig å gi det. Har sjelden lyst til å gi klem. Ser nå bort fra kos, i en sexualisert situasjon.

Men noen er "klemmemennesker" og noen ikke. Og jeg er enig med deg, klemmer beytyr lite og gir meg lite. Falske folk gir klemmer, noen tror at en klem betinger vennskap, eller tilgivelse. Tull - en klem betyr kun noe, hvis det er fra "hjertet" og det bør være fra en som nødig sviker deg.

Endret av Friluftskar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg liker ikke å klemme på enhver, særlig ikke andre gutter/menn. Hva skjedde med håndtrykk, egentlig? Sant å si foretrekker jeg også å gi håndtrykk til jenter også, men er mer tilbøyelig til å gi klem til jenter enn gutter. Er det en jente jeg liker, derimot, er jeg veldig for å gi klem...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tid og situasjon avgjør for meg, en slik "hei-klem" er noe jeg ikke liker men en klem når noe bra eller dårlig skjer har jeg ikke noe i mot.

Slik jeg ser det er det å klemme bare en måte å vise samhold på, derfor er det situasjonen som avgjør om det er passende med klem eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...