Gå til innhold

hvilket skjermkort er best av disse 3?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har lest opp og ned sidene her, og ser at folk mener at det ene kortet er bedre enn det andre. så jeg har et spørsmål: hvilket av disse 3 kortene er best? sapphire radeon 9600pro, sapphire radeon 9600XT eller sapphire radeon 9800SE? jeg tenker bare på de med 128mb minne, da de fleste jeg har pratet med sier at man ikke merker forskjell på 128 og 256mb minne på skjermkortene.. eller ville dere heller valgt en annen produsent enn sapphire?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sapphire er en helt grei produsent. Av de 3 kortene, så yter de slik, beste øverst:

9800SE

9600XT

9600Pro

Når det gjelder 9800SE, så er jeg ikke helt sikker på om det yter bedre enn 9600XT, men ifølge specs, så skal de det. Jeg har ikke funnet noen tester om dette kortet på nettet heller.

Og JO, det er forskjell på 128MB og 256MB, men bare på de billigste kortene, 9600Pro og nedover. Her er nemlig kort med 256MB minne klokket lavere enn de med 128Mb, og er derfor treigere. I tillegg, så kan ikke disse kortene utnytte alt minnet effektivt, det er først ved 9600XT og spesiellt oppover dette kan være til bruk. Jeg hadde kjøpt med 128Mb om du finner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...