orelime Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 ja, det har vært et utall artikler med spørsmålet 10d eller 300d, og de fleste har fått det i halsen. men jeg har desverre samme spørsmålet, men med en del gode kriterier. jeg tar hovedsakelig bilder på fjellturer og kajakkturer. liker best actionbilder, men forsåvidt trege bevegelser (sammenlignet med formel 1). jeg benytter mye lukker- og blenderprogram, men aldri altfor avanserte manuelle innstillinger. jeg drasser stortsett med kameraet i en pelicase. jeg vet at pelicase 1200 (pelicase er vanntette og støtsikre kasser) er akkurat stort nok for 300d med 28 - 135 zoom, men 10d vil passe uten objektivet montert. det kan ligge på siden... og så monteres hver gang jeg tar et bildestopp de forskjellene som gjør at jeg heller mot 10d er: *kraftigere kropp *ai servo uten å bruke skitne tricks til å få den igang *raskere *bedre burst det som frister med 300d er selvfølgelig pris, men også størrelsen så mine spørsmål til de som kjenner til disse kameraene: er 300d fokusering rask nok for action som ski/snøbrett og elvekajakk? er det risikabelt og alltid montere og demontere linse når kameraet pakkes opp og ned av kassen? hvordan oppevarer dere kameraene i ekstreme situasjoner? (på fjellet, på vannet...) er 10ds byggekvalitet en klar fordel i bruk som jeg beskriver? håper dere tilgir meg for å stille dette spørsmålet atter en gang, og at jeg kan få noen kostruktive tilbakemeldinger! johan Lenke til kommentar
Madmax30 Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Jeg ville aldri anbefalt at man måtte ta linsen av og på for hver gang kameraet skal opp og ned av vesken. Tror nok også at 300D er raskt nok for de fleste. Hvis man ikke har utrolig høye krav til hurtighet i seriebildemodus (dette er selvfølgelig viktig hvis det er noe man bruker mye). Så kan du heller bruke pengene du sparer på en skikkelig linse, for det må man jo ha på et så bra kamera Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå