Everket Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 (endret) Håper noen kan hjelpe meg, har googlet ganske lenge og desto mer jeg leser og desto flere folk jeg snakker med til mer forvirret blir jeg. Her om dagen hjalp jeg en person å henge opp en taklampe i en ny leilighet. Det var helt kurrant og enkelt nok. Jordet stikkontakt i veggen og jordet støpsel med en ledning til lampa - som hadde de 3 standard fargene blå, brun og gul\grønn. Som igjen vi koblet inn i sukkerbiten til lampa som hadde 3 hull. Problemet oppsto da vi skulle sette opp lampe nr 2, samme opplegget med ledning, stikkonktakt og støpsel. Bare at sukkerbiten til denne lampa(kjøpt på lampehuset for 1år siden ca) kun har to hull, altså ingen hull til jordingen. Hva gjør jeg da ? Er det bare å teipe igjen den gul\grønne, og putte de to andre inn i sukkerbiten til lampa? Endret 27. februar 2015 av Everket Lenke til kommentar
War Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 (endret) Da regner jeg med at lampen kom sånn og ikke er jordet. Behøver ikke tape igjen jord heller, klippe den av, la den slenge eller hva man ønsker. Edit, ser den har 2 firkanter på merkelapp, den er dobbeltisolert også, så null problem. Trudde først den skulle være jordet pga den andre var det og at de var like. Endret 27. februar 2015 av War Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Jepp, denne er dobbeltisolert og skal ikke jordes. Lenke til kommentar
Everket Skrevet 27. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2015 (endret) Ja lampen kom sånn. Glimrings, tusen takk! Endret 27. februar 2015 av Everket Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Firkanten på etiketten øvst viser at den er dobbeltisolert og har då ikkje krav om jord. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå