Gå til innhold

Oppsigelse Nextgentel

Anbefalte innlegg

Hei!
Jeg har ofte byttet mobiloperatører for å få bedre vilkår (1-2 ganger per år). Nå byttet jeg fra nextgentel til djuice. Nextgentel krever nå betaling for måneden jeg var i (ok) + 1måned! Dette er det ingen andre som gjør, og jeg må si jeg ikke forventet dette. Det er også vanlig at operatøren jeg bytter fra sender ut melding og spør om jeg virkelig vil bytte, og da ville slik info kommer opp og jeg ville nok ikke ha byttet nå (mister nesten alt jeg sparer...)

Er dette noe djuice kunne ha gjort meg oppmerksom på da jeg sa jeg hadde nextgentel? Ellers lurer jeg på hvor etisk fint det er å ikke følge normene i feltet og ikke opplyse sterkt om deres egen praksis?

De har jo retten på si side, jeg har sikkert trykket godkjenn for vilkår eller fått det i et brev, men mobiloperatører får tak i folk over telefon, og da kommer ikke slike opplysninger frem.

Er det noe en kan gjøre i en slik situasjon? Jeg forventer ikke pengene tilbake, men kan jeg eventuelt sende en melding til forbrukerombudet og gi nextgentel en smekk på pungen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som du sier så har de retten på sin side. Er både forklart i de fulle vilkårene og i en forenklet versjon på nettsidene deres.

Men må inrømme at det ikke sikkert jeg hadde lagt merke til det heller. Trodde faktisk ikke det fantes mobiloperatører i privatmarkedet som opererte med lengere oppsigelsestider. Nextgentel har tydeligvis ikke stor tro på tjenesten sin når de i praksis gjør det dyrere å bytte til en konkurrent.

Du kan jo alltids klage til NGT hvis du vil prøve å slippe unna den siste måneden, men tipper de bare kommer til å vise til vilkårene og ikke gjøre så mye mer med det.

Men send gjerne en melding til Forbrukerrådet. Selv om det ikke er ulovlig, ser de jo helst at det skal være raskest og lettest mulig å bytte mobiloperatør, og dette virker som noe de ikke hadde vært så glad i.

Endret av tiefling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...