Gå til innhold

Kjøpe ny gaming skjerm


winmedi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ren uflaks for å si det slik. Skulle feste noen pc kabler under pcbordet. Gikk litt for brått opp og dunket hodet i pcbordet. Dermed veltet pc skjermen og litt av panelet knuste. Så jævlig surt.

 

Men den skjermen jeg har nå som er knust, heter Asus Vg248qe. Har den g-sync? Har sett på andre skjermer som denne https://www.komplett.no/acer-24-3d-led-predator-xb240h/837903

 

Er den bedre enn Asus VG248QE?

 

Eller burde jeg gått for en annen skjerm?

Lenke til kommentar

Ja du kan like godt kjøpe den samme. Den finnes av og til på tlibud til 2 lapper, så se opp for det. Hvis du skal ha den nå ser jeg Dustin er billigst med 2498 inkl frakt.

Ja, men likte ikke helt fargene på den skjermen. Har prøvd å endre fargene etter en guide, ble litt bedre.

Hva ville dere valgt den Asus VG248QE (samme) eller denne https://www.komplett.no/benq-24-3d-led-xl2411z/807104

 

Edit: ser at Asus VG248QE har display port, er vel den et bedre valg?

Endret av winmedi
Lenke til kommentar

Ja det er ikke topp farger med det er den heller ikke ment for. Det er en 144 hz gamingskjerm ikke til fotoredigering.

Ved å velge den BenQ får du nøyaktig det samme panelet som i Asus, samt at BenQ mangler Displayport inngang. Så jeg vet ikke om det er noe vits.

Eneste jeg vet BenQ er vesentlig bedre på skal være dimmingen av baklyset som hevdes at det er flimmerfri.

Asusen har nok ikke flimmerfritt baklys da den kjører dimmingen på 400 hz. Umerkelig for de fleste, men det fins absolutt folk som merker det og kan bli sliten i øynene eller hodet av det.

Lenke til kommentar

Ja, takk. Da går jeg for den skjermen jeg hadde fra før. Surt å miste skjermen i bakken og må betale 2.5k for en skjerm jeg betalte 1800kr for.

 

Men har tenkt å oppgradere skjermkortet i maskinen min. Har nå Gtx 670 som ikke klarer å dra 144hz på tungdrevne spill. Hvilket kort må jeg kjøpe for å kunne få nytte av 144hz? Jeg klarer jo å dra 144hz på lettdrevne spill som Lol og CS

Endret av winmedi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...